MagnusJoh skrev:
Hej, får samma felmeddelande om jag försöker ansluta via cloud.
Det är som att IP-modulen blockerar trafiken till CS.
Men du säger att det funkar med appen då borde det inte vara några problem med uppkopplingen mot cloud.

Är du säker på att du gjort rätt inställningar i Configuration Software?
 
Jag använder samma inställningar som till mitt Agility 2 larm förutom att jag har olika ip-adresser.
Sitter på samma lokala lan-nät.
Nu har även knappsatsen låst sig, är det någon tid innan den går använda?
 
Ingen som har manual för Configuration Software ?
Har formaterat om min dator & har laddat ner Configuration Software & installerat, men det blir bara fail.
Jag hade den tidigare på Cloud när jag skulle ändra inställningar.
Men gissar på att nu första gången så måste jag in i den via kabel.

Larmet är igång & allt funkar med appen sen 1 år tillbaka.
Så jag måste bara in i Programmet.
 
Hur är det med appen för ios? Låter den rejält om larmet går?
 
probeb skrev:
Hur är det med appen för ios? Låter den rejält om larmet går?
Den plingar som ett pusch bara.
 
Okej, riktigt kasst...
 
probeb skrev:
Okej, riktigt kasst...
Och ett mail om fu har mailen kopplad till mobil
 
RilleRock
Kan ju ändra signalen för pushnotis.
 
RilleRock skrev:
Kan ju ändra signalen för pushnotis.
Inte bara för 1 enskild app ?
 
RilleRock
Mick3 skrev:
Inte bara för 1 enskild app ?
Njae, man får ju prioritera larmet eller facebook :p
 
RilleRock skrev:
Njae, man får ju prioritera larmet eller facebook :p
Aa precis.
 
Någon mer som har Agility 3 med GSM? Jag har stoppat i ett telia refill och ställt in online.telia.se som apn men verkar ej få kontakt med riscocloud. Jag har kollat signalstyrkan som ligger på 3 av 5.
 
xdigger skrev:
Någon mer som har Agility 3 med GSM? Jag har stoppat i ett telia refill och ställt in online.telia.se som apn men verkar ej få kontakt med riscocloud. Jag har kollat signalstyrkan som ligger på 3 av 5.
Finns en del andra inställningar du ska göra. Tex altivera molntjänsten under en sekvens.

Svårt att veta exakt vad du gjort för fel. Kan du vara mer utförlig med dina inställningar?


image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Hej en fråga, är det bara att köpa cs genom uttag som n nämner i länken ovan eller går den att ladda ner? Testadegenom riscoshemsida men har inte tillgång till den, lad ner från viking larm men den funkar ju inte får felmeddelande bara.kanske gammal då det verkar nyligen gjorts en uppdatering (i maj)

Har fått igång med sms o grejjer men vill kunnas ställa in den enligt mina behov och kommer inte åt programmerings menyn på lcdn.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Finns en del andra inställningar du ska göra. Tex altivera molntjänsten under en sekvens.
Svårt att veta exakt vad du gjort för fel. Kan du vara mer utförlig med dina inställningar?
[bild]
Jag har löst det för några månader sedan, fick plocka ur gsm-kortet och sätta tillbaka det så fungerade det klockrent sen! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.