Hej!

Detta kan tyckas dumt då väggen som jag och frugan vill riva med all sannolikhet ej är bärande. Det avser väggen mellan sovrum 1 och 2 och enligt bygghandlingar så är endast ytterväggen bärande. Dock så går ju väggen mot takstolarna och jag är rätt nojjig av mig så jag vänder mig till er expertis för att ge mig svar på om jag kan sätta släggan?

Bifogar bild på planritning och bygghandlingen.
Tack på förhand!
 
  • Planritning och byggspecifikationer med tekniska detaljer om en huskonstruktion och väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Planritning av ett hus med markerad icke-bärande vägg mellan två sovrum som övervägs för rivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är säkert inte bärande i vanlig mening, men vill man förvissa sig om att inget överraskande händer när ni tar bort väggen, vore det bra med en sektionsritning också.
 
J justusandersson skrev:
Den är säkert inte bärande i vanlig mening, men vill man förvissa sig om att inget överraskande händer när ni tar bort väggen, vore det bra med en sektionsritning också.
Hej! Jag bifogar en!
 
  • Ritning av en byggsektion med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Ja, då klarnar allt! Det är en fribärande fackverkstakstol, så du kan utan risk ta bort väggen.
 
  • Gilla
Stalhyllaijord
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Ja, då klarnar allt! Det är en fribärande fackverkstakstol, så du kan utan risk ta bort väggen.
Stort tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.