Under renoveringen av Casa el Matso skall en ny trappa installeras. En rätt enkel historia - högersvängd L-trappa, 13 steg. Räcken på båda sidor samt en barriär på övre planet längs hela "L:et"....

Via Fredells tog jag in en offert på ATAB trappan i lackad björk. Standard utan krusiduller. 42kSEK ink leverans till dörren. Montera får jag göra själv.

Jag har också kontaktat en finsnickare (båtar, kök, trappor, golv) som börjar med en stor stock som han sedan snidar till det kunden beställt, i mitt fall en trappa. Vi har hos en släkting sett prov på hans arbete och blivit mäkta imponerade av utförandet (tex så är alla stolpar tillverkade av fem olika delar får att få maximal styvhet). Denna trägud monterar även trappan och gör de sista anpassningarna på plats. Pris för detta? Cirka 33kSEK plus moms, fast pris lämnas.

Och då är trappan gjord i EK !!!! :surprised: :)

Valet är rätt lätt, eller hur?
 
Lät ju superintressant! Är vederbörande intresserad av att göra ett jobb i Göteborg månne?
 
Ett pm till dig...
 
42 000:- för björktrappan låter väl saftigt :surprised:. Priset på ektrappan verkar mer rimligt, i synnerhet om du får den monterad också.
Om du ger mig måtten på trappan. D.v.s. längden på respektive löp, höjden och hur mycket räcke på golv som du behöver, så kan jag kolla priserna noggrannare ;).
Jag säljer nämligen trappor :).
 
Immobil skrev:
42 000:- för björktrappan låter väl saftigt :surprised:. Priset på ektrappan verkar mer rimligt, i synnerhet om du får den monterad också.
Om du ger mig måtten på trappan. D.v.s. längden på respektive löp, höjden och hur mycket räcke på golv som du behöver, så kan jag kolla priserna noggrannare ;).
Jag säljer nämligen trappor :).
Du får ett mail eller PM med lite uppgifter!

Edit: Ett mail blev det...
 
Här kan du bygga din trappa som du vill på nätet och få priset direkt.

http://www.ssc-home.com/trappor/

Jätte bra och användarvänlig. Man bara väljer trapptyp och sedan material, modell, hur man vill ha stegen, osv.

Så fort du lägger till eller drar ifrån ändas priset  ;D

Tryck på länkarna under "Trappguiden"
 
Jag skulle också gärna vilja komma i kontakt med din leverantör om han kan tänkas att leverera till GBG, maila gärna mer information till mig om jag får be om det. ;)
 
Här är en till som är intresserad i Gbg trakten. Info tack!
:)
 
Fagerdala Finsnickeri heter företaget. Ett enmansföretag (kanske två föresten) som håller till på Värmdö.
 
Totte_S
Vill oxå bidra till den allmänna prisjämförelsen.

Vi betalade ca 24´000 för en u-trappa med vang i furu och plansteg i lackad björk, sättsteg i furu.
Exkl. räcke och ledstång visserligen.
Montering ingick så tillvida att de hjälpte vår snickare som redan var på plats.

Tycker själv efter att tagit del av andras priser att det känns ok, med tanke på att räcke och ledstång gått på ca 1000:- i mtrl, eget arbet =gratis.

Totalt alltså ca 27-28´000:- om jag räknar i snickaren och räcke ledstång.
Mostsvarande trappa på
http://www.ssc-home.com/ enligt deras prisgenerator blir 38 975 - 41 975 kr

kan tydligen löna sig med små lokala snickerier
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.