Vi ska mura vår öppen spis mitt på golvet mellan hall/vardagsrum/kök. Helst vill vi kunna se elden från 2 håll. Har någon sett en sådan typ av murad spis?

Alt. har någon sett någon kamin/öppen spis hos någon leverantör där den står mitt på golvet och man kan se elden från två håll?!

Tar mer än gärna emot tips!!
 
Ska spisen muras är det bästa nog att kontakta några murare som gör detta och be om offerter /förslag utifrån er planlösning och era önskemål.
 
MariaB skrev:
Vi ska mura vår öppen spis mitt på golvet mellan hall/vardagsrum/kök. Helst vill vi kunna se elden från 2 håll. Har någon sett en sådan typ av murad spis?

Alt. har någon sett någon kamin/öppen spis hos någon leverantör där den står mitt på golvet och man kan se elden från två håll?!

Tar mer än gärna emot tips!!
En kompis gjorde en sån spis. Elden syns både utifrån köket och vardagsrummet. Mycket tjusigt - men tyvärr funkar den inte. Det ryker in så man blir tårögd.
Det gäller att draget är rätt och att spisen har precis rätt mått för att det ska funka...det hjälper int helt ens me rökgasfläkt i skorstenen.
Den här spisen murades av en lokal förmåga som sa att det aldrig skulle funka..men är man envis så :)
 
Har för mig att jag såg en sexkantig braskamin på Byggtjänst i Stockholm. Den hade 'glasrutor' på alla sex sidorna. Vet dock inte om den fungerar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.