jac jac skrev:
Har inte kollat på mobilsiten ännu men på datorn så klickar du på din avatar uppe på menyn så trillar det ner en undermeny där du kan logga ut.

[bild]

Men varför skulle man någonsin vilja vara utloggad? ;)
Vi är tre som har datorn och internetanslutningen gemensam så då behöver man logga ut.......
Tack vare din bild hittade jag utloggningen... fastän jag inte vet riktigt vad en avatar är. Tydligen är avatar det samma som stora H.

Den här nya sidan måste förbättras så den blir mer lämpad för sådana som är skickligare med bilyxan och hammaren än med tangenter och menyer. Annars kommer ni att skrämma bort hantverkskunnigt folk.
 
BirgitS
H heimlaga skrev:
fastän jag inte vet riktigt vad en avatar är. Tydligen är avatar det samma som stora H.
Avatar är en symbol/ikon som representerar en användare, det är den som syns ovanför ens användarnamn till vänster om ett inlägg.
 
hsd
NEEJ!!
Fy sjutton det bir ingen ordning- ser närmast ut som reklamrutor
 
BirgitS
Jag saknar en länk till en sida som listar de senaste obesvarade trådarna (oavsett underforum).

Inte för att jag använde den sidan ofta tidigare men ibland var det en stund över då man kunde kolla om det var något inlägg för ett par dagar sen som inte hade fått något svar alls, ibland gick det ju att komma med något tips till den personen.
 
Nej, vad har hänt:'( bilderna i varje rubrik totalt förstör överblicken. Jag ser ingenting längre, snälla ta bort!

Pricken som indikerar olästa inlägg är för liten och bör väl vara till vänster?!
 
S
ser att gå åt det gamla goda tiden istället. med mycket vita yter och konstiga radavstånd och konstiga små bilder
 
Jag använde också "Deltagit" knappen flitigt så den vill jag gärna ha tillbaka.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
T
+1 på Deltagit-knapp!
 
  • Gilla
sunqan och 4 till
  • Laddar…
Hmm, jag hittar inte "obesvarat" längre...det kanske går att klura till via forumsök iofs - har inte hunnit testa- men den "snabbsökningen" gillade jag annars....
/K
 
Ytterligare en som saknar Deltagit, det var min huvudmetod att läsa forumet.
 
  • Gilla
sunqan och 3 till
  • Laddar…
Martin_B
Nu skall jag skriva precis som jag känner utan att försköna något :)

Designmässigt är det dessvärre tummen ner :thumbdown:
Kanske är en vanesak, men jag tycker nog att designen var mycket mer stilren och lättöverskådlig tidigare, åtminstone på en datorskärm. På mobil vet jag ej.

Funktionsmässigt har jag inte provat tillräckligt för att kunna avgöra skillnaderna, men det är gissningsvis bättre? Borde vara tycker man?

Synd man inte kan välja en "Classic mode" för de som gillar den gamla designen bättre :)
 
  • Gilla
etompau och 2 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Och det här med att jag gått från Gud till nivå 13! Hallå! Nu måste jag ju jobba upp mig igen till något rimligt.
Jag gillar den nya nivåindekering. Det är som ett sorts kast-system där du står lägre i rang. Våga inte säga emot en nivåtjugoetta ;)
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Förstår att vissa funktioner saknas, men överlag gillar jag förändringen. Och shit vad mycket snabbare sajten har blivit!
 
Jag tror det här kommer bli bra med lite injusteringar. Det torde vara ett sjujäkla hästjobb som man gjort för att byta plattform och migrera data. Det är jag inte det minsta avundsjuk på :).

Bilderna i inläggslistorna i mobilt läge gör som många redan påpekat att man tappar överblicken. Det är snyggt, men opraktiskt.

Sen vet jag inte om det här med nivåerna är bra eller sämre. Helt klart är att "nivå <nummer>" är klart mer opersonligt än nykomlig, forumgud, gudfader etc. som fanns tidigare. Att det nu också är en matematisk modell där olika aktiviteter viktas för att räkna fram nivån verkar bara onödigt komplicerat och tillför inget. Det är ju ändå mest en plojgrej, så låt det stanna vid det. KISS - Keep It Simple Studpid liksom.

Annars är det bara tummen upp (y)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Nu fick jag precis ett par mail om svar på ämne. De är ju kanske inte lika fina som själva forumet och följer inte alls designen här, så det är nog något att lägga i backloggen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.