Jag har några DCF-klockor men de kräver bra mottagning för att funka. Har en på jobbet, tar inte emot alls. Har en i köket, funkar bra. Har en i vardagsrummet, funkar inte alls. Bor i Östergötland, funkar sämre ju längre norrut man kommer. Däremot ställer de jag har om automatiskt mellan sommar/vinter-tid men då måste jag tillfälligt flytta den i vardagsrummet till köket så att den synkar.

Klockor som tar tiden från nätverket känns robustare, alternativt att de använder ett GPS-chip men det finns inte så många sådana att köpa tyvärr.
 
Kollade precis på Westerstrands hemsida, och där finns diverse trådlösa alternativ. Centralur som hämtar tid via NTP eller GPS, med trådlösa "sekundärur". Även trådlösa fristående ur med wifi, samt fristående ur med GPS. http://www.westerstrand.se/tid/produkter/NTP/NTP_analog.htm

Det ser inte billigt ut, men det finns.
 
Jag sköter om en mellanstor westerstrands installation på jobbet

Funkar väldigt bra, inga klockor från 1986 har lämnat in än så länge. Fick köpa nytt huvudur för några år sedan eftersom vi var kopplad på en annan byggnad som revs. men vi ställer in det manuellt efter klockan i telefonen så orkar du korrigera tiden någon gång i kvartalet så är det inte nödvändigt med tillägg för gps eller motsvarande. Blir klart en dem kabeldragning men brukar vara smidigt i en kontorsfastighet.

Jobbar på ett bussbolag så att tiden går rätt är kritiskt :)
 
Har ni kabel till klockorna i bussarna? :surprised:
 
Haha nä det avser depåområde, verkstad, fikarum, kontor etc

Bussarna går på GPS tid med ett betydligt mer invecklat system :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.