A
Hej!
Vi tänkte bygga en liten bastu i vårt badrum.
Senare kommer det bli med panel och isolerade väggar.
Men först vill vi bara sätta upp en skilje vägg med osb. Och behålla dom befintliga målade väggarna och taket. För att kunna testa några gånger om vi gillar storleken och så.
Vad kan hända? Kan färgen lossna?
 
Verkar vara ett bakvänt sätt att bygga på. Det är nog lättare att bygga inne från hörnet och ut än att först bygga avgränsande väggar inne i badrummet. Misstänker att kostnaden för att först dra el till en tillfällig installation och sen till en permanent också kostar en del.

Så innan ni ens funderar på vad ni eventuellt ställer till med i badrummet, borde ni inte kolla i bekantskapskretsen och hos återförsäljare om ni kan hitta något befintligt som är ungefär av ert format?
 
A
Jag har byggt flera bastus. Så att det skulle bli bakvänt håller jag ej med på. Detta blir en fristående bastu, som en modul. Och den första väggen som man då skulle bygga för att testa lite blir även senare den första delen i bastuns stomme.
Men det jag inte vet är om det skulle skada färg på väggar och tak, Jag tänker att vi testar den 2,3 gånger och sedan bestämmer hur vi vill bygga,
Kostnaden för att bygga den tillfälliga installationen? Jag räknar med 300 kr. Hade tänkt bygga bastun för runt 2000 kr men då har jag ju fått agget ;)
 
Om du ska bygga bastu för 2000 så får du inte bara agget gratis. Även med de billigaste materialen och en pytteliten bastu så räcker det nog inte ens till panelen.
 
A
Den blir bara 2-2,5 m2 golv. 45x45 väggar och råspont som väggmaterial. Bygger en dörr själv.
Det ska inte kosta mer än 2000.
Kanske lyxar till det med ett litet fönster :D
 
råspont vill du inte luta ryggen emot, kåda och känns hett. så man får sätta ryggstöd i asp. även bänkar bör byggas i asp. bänkar i asp kostar säkert 1500kr även om du gör allt själv
 
A
Det funkar med trall. Har varit i en sån bastu.
Men varför svarar ingen på min fråga? Jag frågar inte vad ni tror det skall kosta.
För övrigt är jag snickare och har byggt flera bastus och räknat på kostnaden.
Hur svårt skall det vara :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.