Det är golv på schemat!

Jag och kofoten kämpade så att jag fick blodsmak i munnen.....sen slog det mig......
En person använder en kofot för att ta bort plankor från ett bjälklag med spån på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har ju gjutet bjälklag......fram med spettet!
Delvis rivet golv med spånskivor och träreglar synliga, renoveringsavfall och rör i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvrenovering med halvt borttagna träbrädor och spånskivor på bjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Synd jag han avverka 3/4 innan jag kom på det bara, drog upp två brädor åt gången...

Efter två miljoner spik så testade jag lägga spånskiva, imorgon kommer rörmokarn och pekar lite åt mig vart jag bäst börjar/slutar.
Delvis avlägsnat golv med synliga träreglar och spån, bredvid en spånskiveplatta redo för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Under kök ligger tvättstuga/hobbyrum, vilket blir perfekt för mig att sätta shunten, så slipper jag den uppe!
 
  • Delvis demonterat golv med synliga träbjälkar och spånskiva ovanpå, samt byggavfall vid väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Biggie skrev:
Under kök ligger tvättstuga/hobbyrum, vilket blir perfekt för mig att sätta shunten, så slipper jag den uppe!
Jag är inte säker att det spelar så stor roll om du bara har en slinga, men jag hade samma tanke, att sätta hela fördelarskåp och shuntar i källaren precis under där det nu kommer att sitta. Men både LK och röris avrådde från detta - jag tror det hade med att göra att shunten ska vara högsta punkten, eftersom du har avluftning i den.
 
AndersPS skrev:
Jag är inte säker att det spelar så stor roll om du bara har en slinga, men jag hade samma tanke, att sätta hela fördelarskåp och shuntar i källaren precis under där det nu kommer att sitta. Men både LK och röris avrådde från detta - jag tror det hade med att göra att shunten ska vara högsta punkten, eftersom du har avluftning i den.
Det stämmer, om får du luft i systemet och behöver lufta slingan så måste shunten ha högsta punkt, det går dock att tvinga ut luft med spolning också,det kan ta en stund men va gör det när jag slipper ha den uppe? :D (får inte plats med den under diskbänk eller annat underskåp) :(
 
Biggie skrev:
Det stämmer, om får du luft i systemet och behöver lufta slingan så måste shunten ha högsta punkt, det går dock att tvinga ut luft med spolning också,det kan ta en stund men va gör det när jag slipper ha den uppe? :D (får inte plats med den under diskbänk eller annat underskåp) :(
Ibland får man offra lite, det håller jag med om. Jag har ju 7 eller om det är 8 slingor, så för min del blev det fördelarskåp på ovanvåningen.
 
AndersPS skrev:
Ibland får man offra lite, det håller jag med om. Jag har ju 7 eller om det är 8 slingor, så för min del blev det fördelarskåp på ovanvåningen.
Jag va riktigt sugen på att slita upp alla golv på boplanet, hade varit guld värt med vattenburet system i alla rum, men ekonomin tillåter inte och hade dessutom tagit en evighet för mig att fixa helt själv.

Plan B va ELslinga i kök/badrum. Men sen är det ju dedär men driftkostnad och el, skrämmer inte mig men kanske man ska sälja någon gång i tiden?
Det verkar som att det slutade med vatten i kök och EL i badrum.

Lägger ELslingor på jobbet ibland så kul att testa vattenburen också :)


Dock har jag grymt stora drömmar och idéer om källarplanet, det kommer komma lite senare när kök,badrum är klart samt gett sovrummen uppfräschning det kommer nog dröja en stund med andra ord :D
 
Vad heter köksblandare från Grohe? Den såg fin ut.
 
-RB- skrev:
Vad heter köksblandare från Grohe? Den såg fin ut.
Grohe Concetto 32663 Med Utdragbar Pip

Köpte den på bygghemma för prisvärda 2.2k
 
**** såg att den va ännu billigare nu, skulle ha väntat lite :p :D :wow:

https://www.bygghemma.se/kok-och-bad/kok-och-tvattstuga/koksblandare/koksblandare-med-dusch/koksblandare-grohe-concetto-32663-med-utdragbar-pip/p-612674
 
Tack. Dock hittar jag ingen Concetto med utdragbar pip och samtidigt diskmaskinsavstängning. Får leta vidare efter bländare.

Trist med priset.
 
-RB- skrev:
Tack. Dock hittar jag ingen Concetto med utdragbar pip och samtidigt diskmaskinsavstängning. Får leta vidare efter bländare.

Trist med priset.

Jag letade som tusan efter blandare med dusch & diskavstängning. Utbudet är väldigt dåligt tyvärr, vet inte om jag lyckades hitta någon alls med utdragbar pip och diskavstängning tyvärr :/ dock så fanns det ju ett smart tillbehör man kan använda som någon länkade här i tråden.
 
Idag kom bänkskivorna, blev ju 4st, 3 som formar U:ett och 1 till baren.

Resten av köket finns att hämta i Älmhult, cirka 30min härifrån, 118paket...suck....

Kan säga att jag börjar känna av stressen.
Hade röris här idag, vi kollade va jag behövde för VVS prylar för att få ihop allting, han gjorde en lista till mig.
Inpackade bänkskivor arrangerade i ett U-format kök med en hund som går förbi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Hemkörning är väl prisvärt. ;)
 
  • Gilla
Selven och 2 till
  • Laddar…
Ja ibland är man ju bara dumsnål
 
Bytt gammalt avlopp till plast...
Ett nyinstallerat vitt plastavloppsrör längs en vägg, ersätter gammalt avloppssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytt plastavloppsrör installerat i en grovt urtagen öppning i en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammalt avloppsrör ersatt med nytt i plast, synligt betonggolv och spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Person som byter gammalt avloppsrör till nytt av plast, verktyg i hand, mot vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gamla avloppsrör i metall visar inre beläggning, byte till rent plastavlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mmmmmm gott...
Utbytt gamla avloppsrör i metall med synliga korrosion och igensättning på asfaltunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerat plastavloppsrör anslutet till befintligt system, nära en eluttag på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fixade nya vattenrör också, dom va rejält deformerade och det kändes inte alls nice att dom låg i bjälklagsisoleringen... kanske va tidigare lösning att gå upp innan källarfönstert snyggare, men detta kändes bättre och stör mig inte...
Nya vattenrör installerade vid vägg, gamla deformerade rör och bjälklagsisolering synliga på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kopparvattenrör monterat längs med en vitmålad vägg och tak, med en krökningskoppling i änden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya kopparvattenrör monterade längs en röd vägg med utsikt mot ett källarfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya vattenrör installerade längs en röd vägg med utsikt mot ett källarfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallation av vattenrör längs med rosa vägg och tak över kakel i badrum, med synligt källarfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya installerade kopparvattenrör med kopplingar genom vit vägg och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya kopparrör installerade längs en vägg, med konsoler som håller dem på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya installerade vattenrör och avloppsrör vid vit vägg och betonggolv med bjälklagsisolering synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya installerade vattenrör som går genom bjälklag med spånskydd, nära betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya vattenrör installerade längs väggen och ner genom golvet, undviker bjälklagsisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.