Citymail litar jag inte på.Post försvinner som dom delar ut.Litar mer på PostNord.
 
Post, vad är det? Allting går väl elektroniskt idag. Det som inte går att skicka digitalt hämtar man ut hos ombud.
 
tompaah7503 skrev:
Post, vad är det? Allting går väl elektroniskt idag. Det som inte går att skicka digitalt hämtar man ut hos ombud.
Du har med andra ord tagit bort din brevlåda?
 
Nej, sambon vägrar e-allting så den är kvar för hennes skull.
Minns själv inte när jag fick pappersbrev sist men lider också av dåligt detaljminne så det kan vara en del av förklaringen :)
 
Fairlane
Hörde nyheterna på radio för några månader sedan när man diskuterade detta. Sjukvården var upprörda på PostNord och Bring för att deras brev inte delades ut eller delades ut till fel mottagare. Man nämnde att man skickar kallelser och journaler som kom till fel mottagare. Visst är det illa att breven inte kommer fram eller kommer till fel mottagare, men jag reagerade på att man skickade journaler i vanliga brev. De borde skickas rekommenderat. Även kallelser kan vara känsliga. Sjukvården borde förstå sådant.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Även om du hämtar hos ombud måste någon köra det till ombudet, eller hur.
 
Javisst, men om Postnord mfl. kunde lägga sina ansträngningar på att skicka runt sånt som inte går att göra om till elektroniskt hade man nog kunnat få bättre kvalité i alla leveranser.
 
Postnord ligger inte bra till i min bok. Massor med post har försvunnit, väldigt slumpmässigt också. T.ex får jag räkning för fiber och el från samma företag men olika tider på månaden, ändå kan den ena eller andra gå i retur. Jag fick även begära nya regpapper 3 gånger från Transportstyrelsen just för att de aldrig anlände, likaså fordonsskatten (så jag fick i efterhand veta att min bil hade fått körförbud på grund av skatten).
Oftast har posten returnerats med ett stort "?" på kuverten men så en dag blev jag uppringd från lasarettet där de fått tillbaka posten med en lapp om att jag hade flyttat utan att begära eftersändning. Jag har försökt få reda på vart jag har flyttat men Postnord ville inte svara på den frågan.

Jag har kontaktat dem men de bara beklagar sig och säger att det ska vara löst, vilket det uppenbarligen inte är om jag helt plötsligt har flyttat utan att veta om det själv.
Har även försökt få så mycket som möjligt per mail istället men det finns många företag som inte vill använda elektroniska lösningar.

Mest rädd är jag att inköp från utlandet går i retur då det är så sanslös leveranstid på grejer från Asien.
 
Jag tycker att vi låter Postnord ta hand om vårt Kärnkraftsavfall så har vi löst det problemet lätt som en plätt.
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Det var citymail som blev av sitt kontrakt.Region Skåne.Inte förvånad när det gåller city mail.
 
Väntar på ett paket skickat den 26/6 och efter lång väntan så fick jag SMS om att det fanns och bokade utkörning igår mellan 10-12, tror ni det kom nån? Inget idag heller och bara 78 samtal före i kön till kundtjänst.

Edit: 1 timme och 4 minuter i kö till kundtjänsten blev det, bra jobbat PostNord.:thumbdown:
 
Redigerat:
Hemmakatten
Till skillnad från brev och fakturor som "kommer bort", så har alla paket som skickats med Postnord kommit fram. Oavsett om det är i brevlådan, hemleverans eller till ombud. DHL och Schenker är betydligt knöligare och med långa leveranstider

Beställde i går kväll vid 21-tiden från ett internetföretag. På deras hemsida stod det att beställningar med Postnord skickas samma dag om man beställer före 22.30 Idag låg det i brevlådan kl. 13.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.