Hej

Tänkte fräscha upp våra fönsterbleck och undrar om inte bra spraylack på burk borde fungera för detta ändamål. Tar lite mer tid att maskera så klart men man spar en del kladdande med pensel. Fungerar det?
 
Det fungerar men blir inte permanent. Gjorde det själv.
En pensel och en roller är inte så kladdiga och färgen håller bättre!
 
  • Gilla
Perahlgren78
  • Laddar…
S
Sprayfärg på burk håller aldrig på något som utsätts för väder. Däremot om du kör 2komponents färg så lär det sitta bra, men då är det en jävla massa krångel :D
 
Stefan N skrev:
Går ju iofs att få 2k på burk. [länk]
Den håller. :)
 
Jag sprayade auto-k silvrig fälgfärg på en hängränna och stuprör, blev väldigt fin yta och håller fortfarande.
Så jag tycker absolut att du kan prova, glöm inte att ta före och efter bilder.
 
Peter2400 skrev:
Jag sprayade auto-k silvrig fälgfärg på en hängränna och stuprör, blev väldigt fin yta och håller fortfarande.
Så jag tycker absolut att du kan prova, glöm inte att ta före och efter bilder.
Vatten med smutsen rinner av en hängränna, stuprör.
Fönsterbläck är utsatt på annat sätt. Den blir piskat.
 
Atom skrev:
Vatten med smutsen rinner av en hängränna, stuprör.
Fönsterbläck är utsatt på annat sätt. Den blir piskat.
Fönsterbleck och vindskiveplåtar är givetvis mer utsatta, men en bilfälg lever i en betydligt tuffare miljö.
1-komp fälgfärg på en bilfälg ser rätt så sliten ut efter ett tag, men det känns som att det är bromsdamm och asfalt som ställer till det mest, det slipper man på en fönsterbräda.

Om man vågar prova en oprövad metod så får man givetvis vara beredd på att man får göra om och göra rätt!
 
Sant. Bara testa. Jag fick iaf göra om :)
 
Hej

Jag är nyfiken, är det någon som provat detta? Alltså att lackera fönsterbleck med sprayburk?
Står inför ett liknande alternativ och vill få en fin lackerad yta med rätt färgkod


Peter2400 skrev:
Fönsterbleck och vindskiveplåtar är givetvis mer utsatta, men en bilfälg lever i en betydligt tuffare miljö.
1-komp fälgfärg på en bilfälg ser rätt så sliten ut efter ett tag, men det känns som att det är bromsdamm och asfalt som ställer till det mest, det slipper man på en fönsterbräda.

Om man vågar prova en oprövad metod så får man givetvis vara beredd på att man får göra om och göra rätt!
 
Jag har provat detta med vad jag tycker lyckat resultat. Däremot går det år en del sprayburkar. Återstår att se om det håller
Innan:
Fönsterbleck före och efter målning, med synlig förbättring och färre smutsfläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Nyrenoverad fönsterbleck mot tegelvägg efter spraymålning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredde99 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.