Någon som har tips på hur man får rent en duschkabin med frostat glas? Jag gissar att det främst är kalkavlagringar som är svåra att få bort. Har testat citron, såpa, yes, scotch brite samt badrumsrengöringsmedel som ajax shower power men inget hjälper... några uppslag?
 
Prövat ättika? 24%, inte den du lägger in sill i..jag brukar använda typ svinto och putsmedel typ vimm. Och jävlaranamma.
 
  • Gilla
Björkman
  • Laddar…
Cilit bang eller Ajax för badrumsrengöring. Fukta glaset innan du sprutat på. Gnid sedan ut det och vänta några minuter innan du sköljer bort det. Svåraste partierna kan behöva upprepas.
Ajax shower använder jag som ovan och bara för att ta bort lite lätt kalkavlagringar på glaset någon gång i veckan.
 
  • Gilla
Björkman
  • Laddar…
Att tänka på om man har kakel eller klinker, är att alla medel, som löser kalk, också löser kalk ur fogmassa, så en viss försiktighet bör man använda.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Finns ett medel som heter Kalkosan som är koncentrerad kalklösare. I princip samma sak som Ajax, Cilit etc fast koncentrerat och mycket billigare. Kan köpas på ICA/Coop.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.