Eftersom avloppet går en bit efter golvet i sockeln under skåpen gjorde jag en specialare för att få till det bra.
Ritade upp två stöd i CAD:en med rätt fall som jag sedan skrev ut i en 3d skrivare. Avloppsröret kommer sedan att ligga i dessa. Avloppet kommer även att sitta med ett par vanliga rörsvep.

Digital modell:

CAD-modeller av specialdesignade 3D-utskrivna stöd för avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3d Skrivare:

Två skräddarsydda 3D-utskrivna avloppsstöd som skapas av en 3D-skrivare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-skrivare skapar två vita plaststöd designade för avloppsrör, den större med ett hål för fästning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdiga stöd, det större av dom två har ett hål igenom sig där jag fixerar röret med ett buntband eller liknande.

Två vita, 3D-utskrivna stöd för avloppsrör, designade för att passa under skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carreyfan och 7 till
  • Laddar…
Nu snackar vi high teck
SNYGGT!
 
Lite skåp! Ikeas system med skena på väggen som man hänger alla skåp på är ganska trevligt att jobba med.


Kök under renovering med IKEA-skåp delvis monterade på väggskena, ospackad fläkt och köksutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök under renovering med monterade vita IKEA-skåp på skena, osatt spis och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Packade upp och monterade fläkten, var snygg och smälter in bra bland skåpen.



Ikea-skåp under montering med väggskena, omonterad fläkt och kartonger inne i skåpet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Charlie2 och 1 till
  • Laddar…
Förresten, någon som vet om man kaklar bakom fläkten eller mot den när man har en som sitter under överskåpen? Hur brukar man göra? Kaklet kommer att ha fasade kanter om det spelar någon roll.
 
SSSS skrev:
Förresten, någon som vet om man kaklar bakom fläkten eller mot den när man har en som sitter under överskåpen? Hur brukar man göra? Kaklet kommer att ha fasade kanter om det spelar någon roll.
Vi har likadan fläkt som ni och kaklade först, monterade fläkt därefter
 
SSSS skrev:
Förresten, någon som vet om man kaklar bakom fläkten eller mot den när man har en som sitter under överskåpen? Hur brukar man göra? Kaklet kommer att ha fasade kanter om det spelar någon roll.
Alltid kakla innan man sätter upp fläkten. De flesta byter fläkt oftare än kakel.
 
  • Gilla
Dalmas80
  • Laddar…
Då får det bli så, kakelsättaren kommer och kollar på fredag. Själv är jag i Tyskland på jobb så invändigt står det still.

Vi har fått en ny trapp upp från trottoaren upp till entrén. Tror den är i sandsten (?) och sen ska det bli sandstensplattor mellan den och bron.


Ny trappa av sandsten som leder upp till en entré, omgiven av grus och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Liiittteee snyggare än den gamla 😀


Ny trätrapp med tre steg ute, delvis täckt av skyddsduk, nära en gräsmatta och ett trästaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Nu börjar entrén ta form 😀

Nybyggda stentrappor och en stenlagd gångväg framför en husentré.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nyanlagd stentrappa och stengång framför en rödmålad entré med vit dörr och två fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ett nybyggt entréparti med oregelbunden stenbeläggning och trappsteg framför en röd stuga med vita knutar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carreyfan och 6 till
  • Laddar…
Mycket snygg trappa och stensättning!
 
  • Gilla
SSSS
  • Laddar…
SSSS SSSS skrev:
Äntligen har vi börjar på med lite ytskikt! Taket är målat en av två styckningar. Väggarna är spacklade två gånger och jag har börjar på med en fondvägg av vit finsågad slätspånt.


[bild]


[bild]

[bild]
Körde du skruven neråt? Syns något efter?
 
JLyck JLyck skrev:
Körde du skruven neråt? Syns något efter?
Ja jag skruvade i fjädern och det syns inget efter, typ såhär:

Illustration av hur man skruvar i en fjäder i panel för att undvika synliga skruvhuvuden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Förborrade du? Känns som det är väldigt lätt för det spricker. Har själv fått hem lite panel till vår ena vägg.
 
Japp jag förborrade alla skruvar, jag hade nog dock inte optimal skruv då det sprack lite ändå, framförallt i änden av brädan. Men det syns ju inte då nästa panelbräda täcker det. För vår vägg funkade det bra med hellängder utan skarv på kortsidan.

Enklast är säket med en spikpistol men någon sådan äger jag inte.
 
Har inte gjort något på huset senaste veckan då vi har varit på semester. Men den ska ha hänt lite då det har varit hantverkare där vissa dagar. Bl.a. så har bänkskivan monterats, ska blir spännande att se hur den ser ut.

Blir inte så mycket gjort av mig nästa vecka heller då jag ska iväg på tjänsteresa... Helst så skulle köket redan ha varit klart men det drar ut på tiden...
 
Lite bilder på bänkskivan, är mycket nöjd över utseendet på den men en skarv är inte bra, i bakkant diffar höjden lite men fram är det bra. Måste ta det med han som monterade skivan. Jobbigt att det aldrig kan gå utan strul...

Skivan är 40mm tjock

Träbänkskiva monterad på vita skåp i ett pågående köksrenoveringsprojekt med nivåskillnad i bakkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träbänkskiva på 40mm med ojämn skarv synlig på bakkanten mot vit stödstruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bänkskiva i trä på vita skåpstommar, ojämn skarv synlig baktill, verktyg på övre hyllan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rostfri diskbänk inbyggd i en träbänkskiva framför ett fönster, med synlig höjdskillnad på skarven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måttstock mot en träbänkskiva visar en ojämn skarv där två delar möts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.