Jag va inne i en kakelbutik här i Kristianstad idag för o titta på kakel till gästtoan som ska göras iordning till hösten.. Hittade inget som föll mig i smaken.. Hittade dock de kaklet o klinkersen som jag köpte till badrummet i höstas.. Köpte de hos en firma i karlskrona när de hade utförsäljning, Jag gav 9000 kr för kakel ( 26 kvm ), klinkers ( 8 Kvm ), golvvärme, fix, fog, tätmembran, ja allt utom flytspackel.... tyckte det var ett ok pris... De priserna som de höll här i stan var snuskigt höga... Bara kakel, klinkers o bården skulle gått på nästan 15 000 hos den lokala firman!!! :surprised: :surprised: Kan nån förklara denna prisskillnad??? visst det var utförsäljning men ändå!!
 
Jag handlar alltid med 20-25 procent rabatt när jag handlar kakel hos tex kakelbolaget, så att det kan skilja lite är ju inte så konstigt.

Det är ockerpriser på allt som har med badrum och kök att göra, så är det bara.... :(
 
Känns som att dom säljer efter devisen "Går det så går det".

Ser själv när man handlar kakel o klinker genom svärfars firma, utan diskussion så har man mellan 30-50 % rabatt.
Sjukt !
 
Kakel o klinkers är ju tyvärr de enda som jag inte har bra priser på... Har en svärfar som är snickare men han gör aldrig såna jobb... Får han ett badrum så gör han allt som har med byggandet o göra resten får en plattsättare göra.. + att man har en svåger som jobbar på ett lokalt byggvaruhus.. :)
 
Stefan_h: Cheapy startar en utförsäljning på onsdag morgon Kl. 7.00. De har bl.a. kakel för 39.95 per kvm. Fast du är kanske inte vaken då? :-/ ;D
 
Jodå... Jag har 2 små döttrar som vaknar vid 6... ::) Men är lite tveksam till kvaliteten på deras kakel/klinkers..
 
MathiasS skrev:
Jag handlar alltid med 20-25 procent rabatt när jag handlar kakel hos tex kakelbolaget, så att det kan skilja lite är ju inte så konstigt.

Det är ockerpriser på allt som har med badrum och kök att göra, så är det bara....  :(
Du har 20-25% rabatt och ändå har kakelbolaget marginal på affären. ;)
 
Robert_Maria skrev:
[quote author=MathiasS link=1141649398/0#2 date=1141650910]Jag handlar alltid med 20-25 procent rabatt när jag handlar kakel hos tex kakelbolaget, så att det kan skilja lite är ju inte så konstigt.

Det är ockerpriser på allt som har med badrum och kök att göra, så är det bara.... :(
Du har 20-25% rabatt och ändå har kakelbolaget marginal på affären. ;)[/quote]

O ja, det finns mycket mer att ta av, men jag har aldrig lyckats snacka till mig mer än 25% även om det är rätt lätt att komma till den nivån. Dom rackarna lever som prinsar även när dom ger bort nästan en tredjedel av stålarna.
 
Jag kan säga att jag är glad över de kontakter man har, väldigt glad. Synd bara att man inte har samma kontater för alla delar som behövs i ett husbygge.
 
Kontakter är A och O.. Tjänster o Gentjänster...Inte bara när man bygger/renoverar hus.. Det gäller allt här i livet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.