Krilleman
Precis!
 
Underbart. Då är jag på banan till 95% det enda som bekymrar mig är Stödhylsa i kopparröret vid kapningen och Vatette förstoring 15x16 att man ska dra ett varv och att röret inte ska vara repigt och rent från färg. Dvs att jag inte sjabblar till det där :) Men den ringen du skrev om hade dom inte, utan gav mig den Vatette förstoring 16 x 15R. Men det är denna jag ska ha. Sedan förmodar jag att den ska på på detta sätt. Se bild Ritning hur man gör.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan som jag fattade det så ska jag kapa röret vid 1 (Se bild) Kommer röret dock att räcka där för att sätt in stödhylsan och förstoringen? Är det inte bättre att kapa vid nr 2? untitled2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller bara skruva av allting vid 2 och börja där? Dvs ta bort den gamla vinkeln och börja med stödhylsa och förstoringen där?
 
Redigerat:
Tacksam om någon kan svar på ovannämnda! MVH Malisan
 
Krilleman
Jo det är bättre att kapa vid 2 och börja med en vinkel. Jag trodde jag förklarade det i mitt inlägg #21.

Men viktigt innan du kapar är ju att måttet är någelunda lika, alltså 17cm. Bygg ihop alla delar och kontrollmät!
 
krilleman_215 skrev:
Gustavsbergs vattenutkastare har en 18x15mm vinkel som ska monteras på änden av utkastarens rör. Den ska ligga i förpackningen när du köpte utkastaren. Observera att det är en special-vinkel som krankäglans gummi tätar mot den släta ansatsen som finns i botten på 18mm änden!
Jag lånar denna gamla tråden lite :)

Exakt en sådan som Krilleman beskriver har jag tappat bort under renoveringen och lyckas efter mycket letande ändå inte hitta var man kan få tag på en, någon som vet?
 
Krilleman
Okej, tack ja det var billigt. På Rinkaby kostar de typ 700 spänn. Fick faktiskt tag på en sådan vinkel på lokala bygghandeln, de kunde beställa hem. Den skulle kosta 200 kronor, så 389 för en ny är ju onekligen ett klipp!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.