Hej fick i höstas en platta till garaget gjutet och har haft ett "lock" över golvbrunnen, tog bort detta lock och då såg det ut så här under. D.v.s från själva ytterringen är det en kant på 2-3mm upp till golvet. Ska det verkligen se ut så?

Nyggjuten betongplatta med öppen golvbrunn och avtaget lock, mindre skador synliga runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen så är det ju också några mindre skador i betongen hur åtgärdar man dessa på ett bra sätt?

mvh
Jesper
 
H
Brunnen är inget problem

vad är de för skador? ser dom ej på bilden kan du ta ett kort och visa?
 
Oj dom bilderna kom visst inte med men här kommer dom!
Skruv och hål i en betonggolv, indikation på bygg- eller renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruv ligger på ett betonggolv intill en vägg och svart pelare, byggprojekt i progress.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H
a de får man faktiskt kalla lite skador.

inte helt lätt att få de att hålla när man lagar. Men knacka bort allt löst material, gör rent noggrant, vattna rejält, prima, laga igen
 
Ah okej men vad lagar jag med?
 
De skadorna gör man inget med alls, kanske knacka bort nått om det sticker upp nått.
 
H
de skadorna ska du absolut åtgärda beroende på vart de är någonstans, vilken del av huset är de
 
Dom är i garaget :)
 
Är jag trög eller hur ska silen sitta? Trycker jag dit klänningen så nyper den ej fast silen ordentligt. Ska jag ha en mindre klämring?

Mvh Jesper
 
Då har du nog inte fått ditklämringen ordentligt
 
Försöker du sätta klämringen ovanpå silen?
 
Nej klämringen först sen silen.
Den går väl ej att montera på annat sätt?
 
Redigerat:
Klämringen har ju egentligen inget med silen att göra.
Ska du ens ha tätskikt i garaget? Annars kan du skicka klämringen.
 
Nej men jag tänkte den krävdes för att fästa silen, så här ser det ut utan klämring, silen verkar för liten (ligger upp och ner för att bättre se storlek)
 
Har vid närmare efterforskningar hittat att silen är för plastmatta, måste hitta en annan sil
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.