Det går att skruva fast reglar neråt i golvet samt i överkant där det är en fyrkantsprofil vilket gör att skruvarna aldrig syns. När vi isolerar containrar använder vi oss av 45x45 träregel med 50mm cellplast och en 12mm plywood på väggar och i taket. Containrar med öppningsbar sida har lägre takhöjd pga att dom är extra förstärkta, men jag vet inte om du behöver göra det när din ska stå på samma ställe hela tiden.
 
MathiasS skrev:
Plåt, isolering, träreglar, plast....... Kommer mögla fint i den isoleringen som borde ha monterats utvändigt....
Gammal tråd att citera i, men jag kör ändå.. :)

Jag förstår precis hur du resonerar ang kondens och fukt som kan leda till mögel och rost till slut..

Men jag har funderat över hur de "professionellt isolerade" containrar som säljs klarar sig från dessa problem.
De som säljs isolerade med 30mm cellplast och plywood invändigt?
Kan dom något som vi inte kan?

Håller själv på att göra iordning en liten 10 fots container, för säker förvaring av vedklyv, gräsklippare och diverse verktyg som kap/gersåg mm..
Vill såklart ha den kondensfri och även om värme i sig inte är en nödvändighet så har jag funderingar på lite isolering..

Innan vintern kommer även några takstolar få bära upp ett plåttak, som ska gå ut några meter och bilda "carport" för traktorn... :)

Mvh Andreas
 
clain clain skrev:
Gammal tråd att citera i, men jag kör ändå.. :)

Jag förstår precis hur du resonerar ang kondens och fukt som kan leda till mögel och rost till slut..

Men jag har funderat över hur de "professionellt isolerade" containrar som säljs klarar sig från dessa problem.
De som säljs isolerade med 30mm cellplast och plywood invändigt?
Kan dom något som vi inte kan?

Håller själv på att göra iordning en liten 10 fots container, för säker förvaring av vedklyv, gräsklippare och diverse verktyg som kap/gersåg mm..
Vill såklart ha den kondensfri och även om värme i sig inte är en nödvändighet så har jag funderingar på lite isolering..

Innan vintern kommer även några takstolar få bära upp ett plåttak, som ska gå ut några meter och bilda "carport" för traktorn... :)

Mvh Andreas
Gärna några bilder med slutresultaten :) . Funderar om en sådant projekt. mvh...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.