Hej!

Vi har nu bestämt att vi ska rulla gräs på 12o kvadrat på vår nya tomt. Vi har fixat underlaget med jord och ska köpa gräs nu. Vad ska man välja? Hört att man kan köpa för 35 kr kvm. Är det olika kvaite?
 
S
självklart kan det vara olika kvaliteter.
kan även gå att få ner pris ibland
 
F
Du har ingen företagskontakt alls du kan utnyttja? Jag får 250 kvadrat på fredag och betalar 26kr exkl moms för den via en kontakt. Mitt privatpris på samma gräs var 41kr inkl moms.

Tänk på att gödsla upp jorden och eventuellt kalka lite om det behövs innan du rullar ut. Kan med fördel göras i samband med utrullning. Och det lättaste sättet att få en slät gräsmatta är att lägga ett par timmar extra på tilljämning av jorden innan man rullar ut. Även bra att ha lite mager dressjord som är uppgödslad och fördressad med gräsfrö för att "spackla" skarvarna mellan rullarna. Vattna, vattna, vattna och gödsla igen efter 6 veckor.
 
Bra du fått till det. Vi kanske ska leta lite mer bland företag. Ett som säljer ut är för 38 kr kvm är Gräscenter AB..? Bra kvalite - vet ej
 
F
Sjors skrev:
Bra du fått till det. Vi kanske ska leta lite mer bland företag. Ett som säljer ut är för 38 kr kvm är Gräscenter AB..? Bra kvalite - vet ej

Nu vet jag inte var man hämtar gräs i dina hemtrakter men ring runt och åk dit och titta. Du kan alltid få fröblandningen presenterad av odlaren. Det brukar, och skall vara i paritet med finare långsamväxande fröblandningar som Webulls Extra Green eller liknande.

Jag får mitt gräs från Turfman, har köpt gräs av dom privat 4-5 gånger och ett flertal gånger i tjänsten för många år sen. Alltid varit helt ok kvalité.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.