Vi har L-stöd i ena delen av tomten.
Vi vill bygga ett staket eller spaljé på detta för att inte barnen ska kunna ramla ner.
Det jag noterar är att det redan finns hål i L-stöden.
Men jag vet inte om de är avsedda för att skruva i eller vad det är?
De är inte så djupa, typ kanske 2 cm.

Bifogar en bild, vad tror ni?
Och om det funkar, hur gör man konstruktionen för att få upp ett staket i spaljeform som är typ 1 meter högt.

Närbild på hål i ett L-stöd av betong, möjlig fästpunkt för staket eller spaljé.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ser ut att vara till för att skruva i lyftöglor när de lyfts på plats, det är bara att leta fram matchande fästen och bult :)
 
Vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar?
Är hålen bara för att lyfta stöden på plats, inget jag kan nyttja för att bygga staket på?

Googlade lyftögla så jag vet hur de ser ut iaf =)
 
Det är hål för lyftöglor, men det finns inget som hindrar att du monterar ditt staket med bult i hålet?
 
Jag åkte till Svevia efter tips och fick tag på vägstolpar som jag monterade i L-stöden. Sitter som BERGET. :) I mitt fall är det dock meningen att ta emot eventuellt sakta glidande bil. Du kanske inte har så tunga barn eller sådant behov... :)

Bifogar bild.
 
  • Vägstolpar monterade i L-stöd på en träveranda, med en bil och grön gräsmatta i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Intressant lösning, men inte så snyggt på ett spaljéstaket kanske ;-)

Min fråga är väl egentligen om de hålen fyller ngn funktion för mig då de är så grunda?
Alltså, är det ngn idé att använda dom eller ska man bygga på ngt annat sätt?
 
Det är inga problem att fästa ett staket i lyftöglorna.
 
  • Gilla
Navarro
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.