Hurra!
Äntligen klämmer någon åt ens en liten del av rötan i branschen.
 
  • Gilla
Robban_C och 1 till
  • Laddar…
Det var goda nyheter för oss som vill jobba hederligt och slippa skojare och lönedumpning, hoppas dom följer upp med flera kontroller!
 
  • Gilla
Robban_C
  • Laddar…
Foto taget igår. Taktvättning och såvitt jag kunde se inget fallskydd. :(
Person tvättar ett tak utan synligt fallskydd på ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och för ett halvår sen såg jag en tomt tillhörande ett mindre hyreshus där ett lokalt företag ägnade sig åt trädbeskärning. Han med motorsågen klättrade runt i trädet utan fallskydd, utan sågbyxor, allt medan hans kollegor strax nedanför plockade ihop grenar och kvistar.
Och med den bilden i hjärnan behöver man väl inte ens fundera på det lagstadgade motorsågskörkortet.
Och det företaget anställer i stort sett bara olika slag av bidragstagare. Inget fel i det men här blir dom utnyttjade och dessutom tullas det alltså kraftigt på säkerheten. Deras säkerhet.
 
Robban_C skrev:
Foto taget igår. Taktvättning och såvitt jag kunde se inget fallskydd.

Och för ett halvår sen såg jag en tomt tillhörande ett mindre hyreshus där ett lokalt företag ägnade sig åt trädbeskärning. Han med motorsågen klättrade runt i trädet utan fallskydd, utan sågbyxor, allt medan hans kollegor strax nedanför plockade ihop grenar och kvistar.
Och med den bilden i hjärnan behöver man väl inte ens fundera på det lagstadgade motorsågskörkortet.
Och det företaget anställer i stort sett bara olika slag av bidragstagare. Inget fel i det men här blir dom utnyttjade och dessutom tullas det alltså kraftigt på säkerheten. Deras säkerhet.
Är detta månne vad vår sk regering avser med "enkla jobb"?
 
  • Gilla
Robban_C
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.