Vad kan ha hänt då vissa rullar vissnade direkt och andra inte?
Dom las i torsdags och vart så här på en gång. Samma underlag och vattning och från samma pall.
Bara byta direkt eller kan dom ta sig? Man kan ana lite grönt gräs i dom om man kollar.
En del av nylagt gräs som vissnat bredvid friskt grönt gräs, indikerar problem med etablering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Byt direkt. De kan ta sig men jag hade bytt ut ändå.

Kontakta leverantören så får du nog nya om du visar bilden.
 
Ja, det känns som byte blir bäst.
 
Jag pratade med gräsfirman idag och fick nytt gräs, det va värmeskadat.
 
Vad bra att det löste sig.

Jag anade nästan att det var något sådant. Om ett par veckor kan ni njuta fullt ut av er nya gräsmatta.
 
F
Stefan N skrev:
Jag pratade med gräsfirman idag och fick nytt gräs, det va värmeskadat.
Hur länge låg gräset på pall från det att du fick hem det tills du började rulla? Gräset upprullat och staplat på pall är en otrolig varmkompost. Dom gånger jag har rullat gräs så har jag delat ner pallarna så det blir luft mellan rullarna, bara det gör stor skillnad. Sen har jag slängt på en vit lättviktspresenning om det är varmt och soligt. Kanske överkurs men det har funkat.
 
Det va utlagt inom två timmar från det att jag hämtade det och vi började lasta av direkt så det borde inte va nån fara där.
Och även några av dom första rullarna som lades från toppen vart lika och det talar ju för att det inte är det problemet.
 
Redigerat:
Nej det är inte ditt fel. Vi har haft rullar liggande i över ett dygn med fiberduk över. Ren otur att vissa rullar blir varma.
 
Ja, det intrycket fick jag av firman också, detta händer ibland och dom bytte utan nåt knot alls.
 
Idag hämtade jag lite ersättningsgräs och då sa dom att dom haft problem med torsdagens morgonleverans som jag köpte och dom beklagade sig så mycket.
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.