hej undrar bara om det är någon som är nöjd med lb hus
jag ser att man varnar för dom
 
Vilken husleverantör du än väljer så kommer du garanterat att hitta dom som är nöjda, och dom som inte är nöjda.
Oftast är det väll så att dom som inte är nöjda skriker högre än dom som är nöjda, och ett dåligt rykte sprider sig fortare än ett bra rykte.

Bygger själv med lb-hus och jag kan säga båda bra och mindre bra saker om dom. Mycket beror nog på vilka som kommer att jobba med just ditt projekt. Byggledare, firman som bygger ditt hus, markfirman osv.
 
  • Gilla
Erik9005
  • Laddar…
Hej

Jag håller helt med Kaptenmorgan här ovan med att mycket beror på arbetsledare hantverkare o.s.v.

Men!

Allt handlar om hur man hanterar de problem som ev. kan uppstå. Vi byggde ett nyckelfärdigt hus med LB-Hus med tillträde för nästan ett år sedan. Vi har fortfarande problem som de inte har löst.

Vi har vid upprepade tillfällen påtalat felen för LB-hus och hade vi inte varit drivande upplever vi att inget hade hänt. Vi uppfattar LB-Hus som enormt nonchalanta, arroganta och direkt ointresserade av att ha nöjda kunder i slutändan.

Det finns självklart guldkorn i deras företag med, säljaren och den nytillträdde arbetsledaren. Vår uppfattning är att dessa är hårt hållna av företagsledningen i Bromölla och därför inte har fullt mandat att åtgärda problem.

Vi kommer inom snar framtid att i detalj beskriva våra upplevelser med att bygga hus med LB-Hus. Tills dess så avråder vi å det grövsta från att ingå kontrakt med detta företag.

För att använda deras egna ord:
"Vi brukar ha 0 anmärkningar i besiktningsprotokollet på våra hus. Tyvärr så var ni ett av de husen som fick det". Vårt slutbesiktningsprotokoll var på fyra sidor med anmärkningar.

Och jag lovar er ni vill INTE vara köpare till ett av husen som har anmärkningar för dessa upplever vi att det inte finns något större intresse från LB-Hus att åtgärda. De vill inte heller på något sätt kompensera för allt det merarbete det har inneburit för oss att ta ledigt från jobbet för att kunna möta upp byggledare eller hantverkare, eller för det faktiska merarbete eller de faktiska kostnader som det har medfört.

Om vi skulle bygga ett nytt hus idag skulle vi aldrig välja LB-Hus.
 
"Vi brukar ha 0 anmärkningar i besiktningsprotokollet på våra hus. " Det där var ju skrattretande.

OM det nu är så att de faktiskt brukar ha hög kvalitet på slutresultatet. Då är det ju så mycket enklare att hantera de "enstaka" fall där det blir anmärkningar.

Utan agerandet tyder ju i första hand på att de har så mycket strul med dålig kvalitet att de drunknar i problemen och klarar inte av att hålla näsan över ytan.
 
hempularen skrev:
"Vi brukar ha 0 anmärkningar i besiktningsprotokollet på våra hus. " Det där var ju skrattretande.

OM det nu är så att de faktiskt brukar ha hög kvalitet på slutresultatet. Då är det ju så mycket enklare att hantera de "enstaka" fall där det blir anmärkningar.

Utan agerandet tyder ju i första hand på att de har så mycket strul med dålig kvalitet att de drunknar i problemen och klarar inte av att hålla näsan över ytan.
Kollar man lb-hus instagram så lägger dom ut en del 0-fels besiktningar där.
Åter igen så beror det helt klart vilka som är inblandade i det projektet.
Men givetvis är det lb-hus som i slutet står ansvariga.
 
Du har helt rätt Kaptenmorgan.

Det är LB-Hus som i slutet är ansvariga. Problemet för dig som kund är att de skyller på underleverantörer och vill att de som skapat problemet är de som ska åtgärda dessa.

Den processen kan ta ett tag kan jag säga. I vårt fall ett år och de är inte klara än...
 
G Glimmer skrev:
Du har helt rätt Kaptenmorgan.

Det är LB-Hus som i slutet är ansvariga. Problemet för dig som kund är att de skyller på underleverantörer och vill att de som skapat problemet är de som ska åtgärda dessa.

Den processen kan ta ett tag kan jag säga. I vårt fall ett år och de är inte klara än...
Har de åtgärdat felen nu?
 
Nej LB-Hus har inte åtgärdat.

Vi väntar nu på att genomföra tvåårskontrollen.

Besiktningsman är bokad.
 
  • Gilla
Ivopivo
  • Laddar…
Vi är i samma situation. Felen är inte åtgärdade och vi står inför tvåårskontrollen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.