D
Tack, ska jag vara ärlig så är jag dock inte förtjust i betalupplägget för DNS-tjänsten. Det rör ju sig iofs inte om så mycket pengar, men helt klart en onödig kostnad för sådant som alla andra tillverkare erbjuder gratis. Avvaktar tills vidare med att köra in v.4 tills jag skaffar PCS260.
I Babyware 4.2.1 som kom 1 mars har de i alla fall ändrat tillbaka till IP/Static för inloggning så de kommer ju uppenbarligen inte skrota gamla systemet (för alla som inte uppgraderar till v.4), gick visserligen att köra genom GPRS-inloggningen med IP/LAN i 4.0.5/8.
Kommer en uppdatering av guiden inom kort...
 
Ne precis! Håller med dig gällande PMH nya abonnemangs upplägg. Lägg den kostnaden i produkterna. Vi har länge marknadsfört oss som installatörer av "öppna" system utan månadsavgifter, för att ge kunder ett alternativ mot redan etablerade aktörer. Ett upplägg som vi märkt många uppskattar att helt och hållet kunna köpa loss sina system. Övergången kommer vara under en längre tidsintervall och är det något jag lärt mig med paradox genom dessa år är att barnsjukdomar duggar tätt vi nylanseringar.. får känslan av att man släpper något nytt innan man har fått det gamla helt stabilt. Men men.. vi får se hur det går för den nya utvecklingsavdelningen..
 
D
Här är länk till senaste versionen av BW för den som vill uppgradera till SWAN med fw 4 till IP150/PCS250 (går inte att nedgradera).

TM70 har nu dykt upp på Ebay också, men känner inte till säljaren...
 
D
Fick en TM70 idag
Första intryck är att den är betydligt mer stilren än TM50, men lite mindre robust i sin konstruktion.
Touchen är något mer rappare, känns inte som man behöver lägga mycket kraft i trycket för att den ska registrera.
Det sitter ett annat reflexfilter på displayen vilket gör att texten upplevs mindre skarp än TM50 vid direkt jämförelse, men å andra sidan är texten överskärpt på TM50. Displayen på TM70 har snäppet mindre brightness också.
Det konstiga är att inte all text och knappar har skalenligt förändrats så t.ex. siffran "1" i knappsatsen är 5mm på båda modellerna, medan knappar och många andra text/info är större på TM70.
Sen är det en del buggar som att när man väljer layout för hemskärmen till "standard" så tvingas man att slå in koden innan tillkoppling, medan om man byter till bostad 1 så kan man avaktivera det.
Språk finns bara tillgängligt på engelska just nu vad jag kan se.
Inväntar ev. buggfix på layoutproblemet innan den installeras på väggen....
 
D
Lägger upp video
[video=youtube;Y_ZaE_bsbWw]https://www.youtube.com/watch?v=Y_ZaE_bsbWw[/video]
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
D
För den som är intresserad så finns det ett API SDK i C# för integration så man slipper använda PRT3.
Läst dokumentationen och har lyckats hämta hem status och sektionsinfo.
Frågan är bara hur/vad man ska göra något användbart av det?
Såg även att någon börjat med detta projekt https://github.com/tracstarr/ParadoxAlarmControl

Sen är senaste versionen av Babyware V4.7.4
Även fw för IP150 V4.1.4
 
D
Intressant, enligt dokumentationen i för API finns det verktyg för att se live video/dumpa sparade filer från kamerorna.
Med andra ord skulle man ju i teorin kunna bygga ett fullständig larmcentraltjänst för att styra och övervaka hela larmet i en windowsapp. Är ju helt klart bättre alternativ än att använda paradox app om man nu kör tex windows phone, men går väl säkert att porta till android också för den som kan sånt...
 
D
Senaste Babyware nu v4.7.5
IP150 V4.10
Instruktioner för IP150 flashning (samma procedur sedan tidigare)
 
Babyware v5.0.15

Hur F*n gör man om inte modermodemet (control panel board) registreras på pmh, swans insikts guld? Köpte av misstag en ip150 v4.10
Har testat både med en gammal evo48:a samt en ny evo192:a.. oja.. med senaste firmware + lite extra versioner.

Btw... någon som har testat bortredigerat... *fniss*
 
Redigerat:
D
Vad får du får fel och när?
 
Redigerat:
Jag tror inte att jag får något fel. Kan logga in i ip150 dock finns bara code panel code som alternativ.. Men kan inte göra mer än leka med io samt ändra portar och ip mottagare..

Söker på mitt serienummer för evo192 i insight gold men hittar inget :-/
 
D
Hm då blir det lite svårt att svara på antar jag. Du kan pröva maila * på supporten och beskriva problemet och se om han har någon lösning. Återkom gärna om du klurar ut det.
 
Redigerat:
Har försökt att få kontakt med Paradox om hjälp tidigare i en annan fråga men fick kalla handen då jag inte är auktoriserad installatör..
 
D
Paradox nya utomhus-PIR med kamera

The HD88 is an outdoor 720P HD camera with built-in sound, pet
immune security motion detector, with Ethernet and WiFi. It provides
up to 30 minutes of internal Recording on Trigger memory space, or
16GB to 256Gb SD card that can be added for additional recording
space.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.