Jag tror att ni med gott samvete kan utgå ifrån att ni har tomt. Med den kötiden hade ni varit top 5 i Harvestad.

Jag håller med att det är en djungel och det blir inte enklare av att leverantörerna är svåra att jämföra. Jag har ett separat excel-ark med offerter och jämförelser.
 
Lindhs: Jag tror att du faktiskt har en bra chans att få tomt haha (y)

Måste spana in den där sol grejen.. :)

Bronhi: Har du många offerter? sånt är alltid kul att se, Jag har 3 st på 2-plansvillor från Eksjöhus, götenehus och myresjöhus.
 
Vi har också Myresjö och Eksjö. Smart 168 och Balans
 
Vi har anmält på alla, men är tveksamma till de tre närmast "höghusen" och de tre närmaste skolan. Vi har ungefär 1,5 års köpoäng. Våra förstahandsval är Bigarråvägen mot ängen i mitten där det finns fornlämningar. Det blir en skön känsla med öppet bakåt på tomten, de kommer aldrig kunna byggas där p.g.a prickmark/fornlämningar. Inte innan grisar skiter guld iaf :) -- Höjdskillnaden är låg mot vägen och kräver därför mindre fylle när man schaktar. Nackdel, beroende på hur man ser det är att kvällssolen kommer snett framifrån, så vill man ha schysst kvällssol till de få sommarmånaderna så blir det på framsidan/övre gaveln. Däremot så får man öppet bakåt och fin morgonsol samt, i vårt tycke, de mest enskilda tomterna. Samt troligtvis inte många andras förstahandsval.

Vi har åkt land och rike runt och kikat på husvisningar. Efter att ha sorterat ut våra favoriter, som ligger inom budget, så har vi fört initiala diskussioner med Hjältevadshus, Movehome (Trivselhus) Fiskarhedenvillan, Götenehus och A-hus. Offert har vi fått och just nu så lutar vi mest åt A-hus, vilket är intressant eftersom vi inte hade dem i tankarna från första början.

Ska bli spännande att se hur det blir med tilldelningen om några veckor!
 
Det är intressant att läsa hur ni andra tänker, hittills är vi fyra i tråden som anmält intresse och alla tänkt olika.

Gullebrand, det spelar däremot ingen roll hur många som har det som sitt första val. Det är endast ifall andra intressenter markera dem som "icke intresserade". Annars är det bara kötiden som spelar roll.
 
Bronhi skrev:
Det är intressant att läsa hur ni andra tänker, hittills är vi fyra i tråden som anmält intresse och alla tänkt olika.

Gullebrand, det spelar däremot ingen roll hur många som har det som sitt första val. Det är endast ifall andra intressenter markera dem som "icke intresserade". Annars är det bara kötiden som spelar roll.
Ja precis, det spelar ingen roll, skulle kunna ha mittentomten högst upp som första handsval, men den är vi övertygade om att någon annan tar, som har högre köpoäng, så det handlar nog om att man mentalt vill känna att "den här har vi stor chans att få" och sedan planera efter det :)
 
Idag fick vi "vår" tomt. Snabbt jobbat tycker jag, trodde det inte skulle komma förrän nästa vecka. Nu ska vi ut och reka hus, bygglov etc etc. Lycka till alla ni andra
 
Lindhs skrev:
Idag fick vi "vår" tomt. Snabbt jobbat tycker jag, trodde det inte skulle komma förrän nästa vecka. Nu ska vi ut och reka hus, bygglov etc etc. Lycka till alla ni andra
Häftigt! Men att ni skulle få tomt känndes väntat :) jag har 11 månader i kön och det ska bli intressant att se om jag äns blir erbjuden något vettigt.. Hoppas verkligen.

Vilken tomt var det ni fick?
 
130 familjer som intresseanmält, våra 1,5 år räckte inte speciellt långt, ungefär reservplats 50 har vi :(
 
Jag har reservplats 79 ...hopp ..
 
Vi fick erbjudande om 1:395, idag känns det tveksamt. Måste fundera på det rejält.
 
Kul att se att fler här fått tomt i Sturefors. Vi fick en tomt (vårt 12:e val) på Bigarråvägen och har börjat spana på hus. Vad har ni andra tänkt bygga?
 
Vi fick vårat förstaval på bigarråvägen, vi har kollat på 1,5 plans hus. Bl.a. har Vallsjöhus ett som vi är intresserade av. Vad har ni kollat på för hus? Just nu tycker vi det är skönt att det är ett par veckor kvar innan man ska säga ja eller nej, mycket att tänka på och det handlar ju om en hel del pengar hur man än vrider och vänder på det.
 
Vi har spanat på tvåplanshus från Eksjö-/A-/Myresjö-hus men än så länge känns det långt bort att kunna ta ett beslut. Och det är ju rätt mycket pengar som sagt. Om ni säger nej tar vi gärna er tomt istället ;)
 
Ser att det är flera tomter som numera är sålda - kul!

Jag har skapat en facebookgrupp som heter Bigarråvägen Sturefors. Tänkte att det kunde vara bra att vi som ska bo där kan ha något sorts forum för att utbyta information inför byggandet (typ samordning av bort/dit-forsling av schaktmassor, typ av hus man tänkt bygga, etc). - Sen vore det ju kul att lära känna ens grannar :)

Så för er som bara läser inläggen här, passa på att gå med i gruppen! Det är en stängd grupp så ingen utomstående kan se inläggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.