Har funderat fram och tillbaka om jag skall slå till med bluetooth over-ear lurar. Tänkte reser så mycket så det skulle bara skönt. Reser ju lång resor med interkontinental flyg rätt ofta. Men då har jag ju ingen användning av blåtand då det är förbjudet på flyg med blåtand. Iofs kan man använda kabeln då men betala +1000:- för blåtand extra känns så där...förmodar att alla vet om att det är förbjudet med blåtand på flyg! Är det värt pengarna?


Flygplansikoner som visar regler för elektronisk utrustning ombord under olika flygfaser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
kör med sladd, det kommer nog snart nån ny standard ändå som man vill ha.
 
Jag kör trådlöst, funkar utmärkt! Men det går ju att stänga av och köra sladd istället om man vill.

Att blåtand är förbjudet är enbart fjanterier från flygbranschen så man kan med gott samvete lyssna i lugn och ro
 
Johannes Carlsson skrev:
Jag kör trådlöst, funkar utmärkt! Men det går ju att stänga av och köra sladd istället om man vill.

Att blåtand är förbjudet är enbart fjanterier från flygbranschen så man kan med gott samvete lyssna i lugn och ro
Mycket som är fjanteri men förbud är förbud. På Air China får man inte ens ha telefon i flygläge.

Har du telefon på i flyget? I vilket fall så la jag in en bild men verkar inte kommit med. Får lägga in den via datorn. All sändare/mottagare är förbjuden på flyg där av blåtand oxå.
 
Redigerat:
Mattias_Jo1 skrev:
All sändare/mottagare är förbjuden på flyg där av blåtand oxå.
Nu är du väl kategorisk. Många bolag erbjuder idag exempelvis WiFi eller "interna mobilnät".
 
Ja, det är ganska välkänt att mobiler och vanlig utrustning inte stör flygplanens system nämnvärt. Men branschen är extremt försiktig och byrokratisk när det gäller ändringar.

Händer lite då och då att jag glömmer mobilen påslagen :p
 
Alfredo skrev:
Nu är du väl kategorisk. Många bolag erbjuder idag exempelvis WiFi eller "interna mobilnät".
Sant. Wifi funkar på många flybolag numera. Blutooth och telefoni är det som är förbjudet, där av lite skeptisk till blåtands hörllurar då priset skiljer sig rätt ordentligt. Mitt huvudsakliga användingsområde är ju på flyg.
 
Johannes Carlsson skrev:
Ja, det är ganska välkänt att mobiler och vanlig utrustning inte stör flygplanens system nämnvärt. Men branschen är extremt försiktig och byrokratisk när det gäller ändringar.

Händer lite då och då att jag glömmer mobilen påslagen :p
Erkänner att det hänt för mig också men kanske 2 ggr med tanke på jag flyger ofta.:D

Jag kan först att kinesiska myndigheter förbjuder att ha mobilen igång överhuvudtaget i Kina, det skulle skita i att slå på flygläge helt och hållet. I princip varenda lokal flyg i Kina, precis när nosen slagit i backen så sitter folk och ringer och det börjar pipa.
 
Knepigt att det blir grått. I allfafall så kan man klicka och få upp bilden. Tagen från Lufthansa magasin

Schematisk översikt över användningen av elektroniska enheter ombord på olika flygfaserna, från tidningen Lufthansa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ja..det blev Sony MDR-100ABN 1590:- komplett

Läste instruktionen (faktiskt!) står tydligt att man inte skall använda dessa lurar med bluetooth i Flygplan. Så får köra sladden där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.