Har precis flyttat in till hus och igår var faktiskt första gången vi testade vår induktionshäll.
Den funkade skitbra på kvällen dock när vi skulle anävnda den på morgonen så funka den inte utan visade nån skum symbol jag inte förstår.
provade med att dra ut sladden i 1 timme men det funkade inte. Induktionshäll visar felkod, gryta ovanpå, i en nyflyttad bostad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Induktionshäll visar felkod, gryta ovanpå, i en nyflyttad bostad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
kör ni med annan gryta idag? gissar på att det är en icke magnetisk gryta som spisen gnäller om. alternativt har jag märkt att om man sätter en gryta som är ngt liten i förhållande till zonen o slår i kall vätska så kan det ge signal att grytan inte är kompatibel.
 
ska testa och prova det, svaret jag fick från cylinda är att dem vill skicka en tekniker och titta på det.
avgift på 1400kr som jag inte är sugen på att betala.
 
BirgitS
Försök få Cylinda att skicka dig en manual eller en länk till manualen för det blir lättare om man har den.
 
Har hittat manualen på nätet via Elon men den säger inget om felmeddelanden.
Uppskattar verkligen alla förslag jag får på detta forum då jag är en relativt ny husägare :)
 
får fortfarande inte detta att funka, tyvärr :(
 
BirgitS
Stor kastrull som täcker den ritade ringen och som säkert är magnetisk?
Gäller det alla de fyra "plattorna"?
 
Jag har ingen koll på det tyvärr 😔
 
Symbolen som visas i displayen indikerar att det inte står en kastrull av rätt modell på plattan. Man måste se till att ha en kastrull som har en magnetisk botten som motsvarar majoriteten av plattans yta. Exempel: plattan är 145mm i diameter. Då är det rekommenderat att ha en kastrull som är ca 120-145mm i diameter (alltså den magnetiska botten på kastrullen) utan magnetisk botten fungerar det inte. Med för liten magnetisk botten fungerar det inte.
 
BirgitS
shirali skrev:
Jag har ingen koll på det tyvärr 😔
Det är okej, men på en induktionshäll fungerar bara magnetiska kastruller och pannor.

Har du provat med samma kastrull/gryta/stekpanna som fungerade igår kväll?
 
Hej
Ska testa alla grytor o pannor imorgon kväll.
Jag hoppas det löser....
 
Har nu testat allt och problemet var att min fru hade använt en gryta som inte var avsedd för induktionshäll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.