Sitter som vanligt och dagdrömmer på hemnet. Ser att en del väljer att ha en visning, medan andra väljer att ha två. Ser ingen avgörande skillnad avseende storlek, läge eller pris. Så vad kan det finnas för för- och nackdelar med en respektive två visningar vid försäljning?
 
Jag trodde att det var standard med två schemalagda visningar. I de fall man bara publicerar ett visningsdatum tror jag att det ofta handlar om en "omvisning". Man har inte fått tillräckligt bra bud efter första visningsrundan.

Alternativt en lat mäklare som säljer ett hett objekt, och räknar med att hitta en köpare på en visning. Att det sedan kanske skulle kunna bli fler och bättre budgivare efter ytterligare en visning är inget som mäklaren bryr sig om, mäklaren vill ha en snabb affär med så liten tidsinsats som möjligt.
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
hempularen skrev:
Jag trodde att det var standard med två schemalagda visningar. I de fall man bara publicerar ett visningsdatum tror jag att det ofta handlar om en "omvisning". Man har inte fått tillräckligt bra bud efter första visningsrundan.

Alternativt en lat mäklare som säljer ett hett objekt, och räknar med att hitta en köpare på en visning. Att det sedan kanske skulle kunna bli fler och bättre budgivare efter ytterligare en visning är inget som mäklaren bryr sig om, mäklaren vill ha en snabb affär med så liten tidsinsats som möjligt.
Tror du är det hela på spåret. Visst, en del är omvisningar, men inte alltid, vissa kör bara en visning, så då är det nog lathet.
 
BirgitS
Kan ju vara en mäklare som gillar privata omvisningar också eftersom den direktkontakten kan få en tveksam person att svänga över och lägga ett bud om mäklaren är en säljande person.
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.