Överdimensionerat på många delar av nedre plan! Minska ytan och effektivisera. Varför dörr från badrum nedre plan, och varför så stort?
 
BirgitS
Har ni börjat tänka på hur ni vill ha köket?
 
crazytok skrev:
Jag hade fortfarande valt att flytta ut golvet/räcket på ovanvåningen för att möjliggöra en eventuell dörr från allrummet på övervåningen in till sovrum/kontor den dagen man kanske vill dela upp detta rum. Det är trots allt 32kvm och skulle kunna bli två fina rum på 16kvm vardera den dagen det skulle behövas. Om inte för er, så är det inte dumt att kunna visa att möjligheten finns den dagen man skall sälja.

Sen hade jag satt skjutdörrs partier istället för dubbeldörrar ut vid matplatsen. Underbart att kunna sammanbinda uteplatsen med köket dagar som är varma och fina.

Öppningen in till klädkammaren på nederplan i sovrummet, överväg en skjutdörr här. Hade inte velat ha helt öppet in hit, och en dörr kommer bara vara i vägen.
Helt klart ska det kunna sättas en dörr in till kontoret det trodde jag va fixat .. skjutdörrar har vi diskuterat o vi får en större öppning med dubbeldörrarna och skjutdörr till wic ska det nog bli ! !
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Snyggt!
Skulle välja att flytta in toaletten på toan nere så att den inte är alldeles vid dörren. Både för att det ör trist att se den det första man gör när man kliver in och för att det inte är så kul att sitta alldeles vid dörren och plumsa. ;)
Gillar även förslaget med möjlighet till en till dörr till syrummet, för att göra huset mer flexibelt vid försäljning eller framtida användande.
Personligen hade jag även velat ha dubbeldörrarna ut i vardagsrummet och inte bara i matsalen, men det är ju en smaksak.
 
Frågan är vem som står i hallen och lyssnar på "plumsandet" ?
Däremot kan det eventuellt höras in till vardagsrummet om man släpper en stor? 😳

Överväg istället att byta sida på tex dusch och toalett....
Kanske helt enkelt byta sida helt på både badkar, dusch och toalett,handfat. Och då givetvis kasta om fönster och dörrar för detta också.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
crazytok skrev:
Frågan är vem som står i hallen och lyssnar på "plumsandet" ?
Däremot kan det eventuellt höras in till vardagsrummet om man släpper en stor? 😳

Överväg istället att byta sida på tex dusch och toalett....
Kanske helt enkelt byta sida helt på både badkar, dusch och toalett,handfat. Och då givetvis kasta om fönster och dörrar för detta också.
Låter som en bra idé !!
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Haha, menade så klart att plumsandet kanske hördes till vardagsrummet eller sovrummet. Men mest kan det va obehagligt för den som sitter på toa, om man är sån. :)
 
  • Gilla
Lena Wiklund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.