Hej på er!

Vill hyra en betongslip typ Combiflex 45 för att slipa en betongplatta till halvblankt golv. Har inte hittat någon som även hyr ut de finare slipstegen, metallbärande 150 grit, plastbärande 100 samt 200 grit. De jag pratat med säger att jag måste köpa de plastbärande klossarna och det landar på 6000 kr. Har ni några bra tips vart jag kan hyra detta? Ska slipa i Västervik, men bor i Stockholm, så företag i Stockholm och på väg ner till Västervik är av intresse.

Tack på förhand!
 
Tror inte du hittar någon som hyr ut skären utan endast maskinen.
 
huggan skrev:
Tror inte du hittar någon som hyr ut skären utan endast maskinen.
Pratade med Midhage som tillverkar blocken, enligt honom ska det finnas firmor som hyr ut även dessa. Han hade dock inget bra förslag på firma att komma med.
 
tompalito skrev:
Pratade med Midhage som tillverkar blocken, enligt honom ska det finnas firmor som hyr ut även dessa. Han hade dock inget bra förslag på firma att komma med.
Okej, annars vet jag ju att dom säljer skären till dig men jag har inte varit med om att dom brukar ta tillbaka begagnade skär.
 
Det du söker säger inte mig så mycket men när jag hyr verktyg och maskiner i Västervik så brukar jag använda mig av : www.brg.nu. De är bra att ha och göra med men, som sagt, jag vet inte om de har vad du söker.
 
Fel av Åke skrev:
Det du söker säger inte mig så mycket men när jag hyr verktyg och maskiner i Västervik så brukar jag använda mig av : www.brg.nu. De är bra att ha och göra med men, som sagt, jag vet inte om de har vad du söker.
Kollade med dem, men de har endast upp till 60 grit för uthyrning. Metallbärande är tydligen svindyrt att köpa och behöver börja på ca 150 grit. Då får jag även köpa tre steg plastbärande vilket landar på ca 9000 kr. Vore ju kanon om det gick att hyra någon stans. Hoppas någon har koll!
 
Brukar vara så här nästan överallt, ingen hyr ut plastsegmenten vad jag vet och då har jag slipat betong en hel del.
Men du kan alltid prova fråga PSB eller Confloor. Ibland kan de ha begagnade segment hemma från tidigare uthyrningar där kunden inte behövde dem mer och är man extra gullig så tar de ut skälig summa för det.
Men det är inget du kan ta för givet. Slipa betong är dyrt.

Nu när du ändå är på g så rekommenderar jag dig att köpa även HTC Cure och HTC Grouting samt Stainprotection. Då får du riktigt fin yta.

Kör alla stegen är mitt råd, halvblank verkar vettigt i teorin men det är först vid grit 1500 eller 3000 som man verkligen blir nöjd med resultatet.
 
S
Vet inte om det hjälper dig men du passerar Htc:s kontor i Söderköping.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.