Hej!

Tänkte köpa mig en rejäl arbetsbock och valet står mellan Wibe, Zarges och Skeppshult. Sannolikt mest mellan Zarges och Wibe eftersom deras plattformer är 5 cm djupare än på Skeppshult. Jag är inte så bekant med Zarges sedan tidigare. Tycker deras bock ser bra ut iom att ändskydden är i Alu istället för plast som på Wibe, inbillar mig det är mer hållbart. Annars rätt lika.
Åsikter/erfarenheter om detta märke, Zarges?

Silverfärgad aluminiumarbetsbock med plattform och svarta ändskydd, märkt som bra arbetsmiljöval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Wibe:

Aluminium arbetsbock med gula ändskydd och djupare plattform, jämförelse mellan märkena Zarges och Wibe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har både Zarges och Wibe. För en bock spelar det inte så stor roll även om plasten på Wibe har en förmåga att spricka när man kastar runt den i kyla. När det gäller stegar däremot vinner Zarges alla dagar i veckan. Mycket stabilare och mer lätthanterlig enligt min uppfattning. Min äldsta Zarges stege börjar närma sig 20årssträcket och används nästan dagligen.
 
Mikael_L
Zarges är bra skit.

Rörmokarna ser jag väldigt ofta ha Zarges trappstegar, jag tror det är för att Zarges är lite tåligare och stabilare, rörkillarna jobbar ju med tyngre och bängligare grejer än vi elnissar.
Själv har jag Wibe, men lånat en Zarges lite här och där tillräckligt ofta för att inte tveka det minsta inför märket.


Skeppshult har flera serier, från enklare konsument-grejer till ganska bra saker för hantverkare. Jag saknar dock i princip helt egen erfarenhet av Skeppshult.
 
Ja har en zerges Rullställning, tycker de är klockrent kvalité och allt känns genomtänkt och gediget. Bra grejer helt enkelt så kan inte tänka mig att deras stegar/bockar är av sämre kvalitet
 
Alltgår skrev:
Hej!

Tänkte köpa mig en rejäl arbetsbock och valet står mellan Wibe, Zarges och Skeppshult. Sannolikt mest mellan Zarges och Wibe eftersom deras plattformer är 5 cm djupare än på Skeppshult. Jag är inte så bekant med Zarges sedan tidigare. Tycker deras bock ser bra ut iom att ändskydden är i Alu istället för plast som på Wibe, inbillar mig det är mer hållbart. Annars rätt lika.
Åsikter/erfarenheter om detta märke, Zarges?

[bild]

Wibe:

[bild]
Har Zarges modell du visar på bilden. Redigt stabil och bra platform.
DOCK: Det som är redigt bra med Wibes gentemot Zarges är öppningen i mitten, det gör det mycket enklare att flytta på plattformen med en hand och gå igenom dörröppningar när man bär på andra saker, oavsett om den är ihop vecklad eller inte. Jag hade valt Wibes p.g.a det.

När man bär på Zarges så sticker den gärna ut åt kanten p.g.a viktfördelningen.
 
på jobbet kör vi en mängd olika wibe... har ingen erfarenhet av ngt annat märke men tycker att förvaringslådan har en förmåga att gå sönder... den är i gul plast :/
 
Tack för era svar. Lutar mycket åt Zarges nu. Jag har lånat Wibe bocken och håller med om att det är en mycket trevlig attribut att kunna fälla ihop och bära på det viset..Är väl egentligen bara plastdetaljerna på Wibe som får mig att tveka. Får kika lite på Zarges trappstegar också tror jag. Behöver en ny 4-stegs efter att en gammal Bauhaus noname variant nu givit vika efter 13 år inkl en renoverad lägenhet och ett dito hus...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.