Antar att man kan ställa vanliga 100 mm cellplast skivor som man spårar på längden för att få lite mer villiga att böjas runt poolväggen. Om man spänner ihop skivorna med spännband eller limmar är nog en smaksak.
Dock funderar jag lite på om man kan råka ut för kondens eller vatten som blir kvar mellan poolvägg i plåt och cellplasten som då kan orsaka rostangrepp med tiden.
Kommer i vilket fall som helst klä in mitt poolbygge så avkylningsfaktor från vind lär ju minska oavsett. Trappa och altan i trä med räcke, med poolskydd och tillbehör under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En trädgård med en pågående byggnation av en trätrall runt en pool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Leif i Skåne skrev:
Har du fjärrvärme? I så fall är det bra att koppla in den med värmeväxlare direkt på fjärrvärme. Skitbillig energi här i kommunen kostar värme 25.5 öre / kWh inkl. Moms .... maj-aug övrig tid c:à 72 öre/kWh i vårt bubbelbad håller jag 40 grader året runt lite svalare på högsommaren
[bild]
Jag har FV har du nått tips om växlare?

/Christian
 
Börja med att kolla med din FV leverantör om de godkänner installation av poolvärme.
 
https://www.energishop.se/product/30-rader-66-kw
Jag har två sådana här växlare.
1:a växlaren är FV till sekundärsystem regleras med Danfoss termostat för FV kan ställas 25-65°C
Inställningen är 1° över önskad pooltemp.
Växlare 2 sitter efter pump o filter på poolvatten.
Sekundärsystemet matar också LK golvvärme i uterummet och är helt skilt från uppvärmningen i huset.
Från Maj -Sep är värmeledningen helt kall i huset. Jag har innomhus termostat.
Fjärrvärmeverket är bara glada att man förbrukar energi på sommarn dom eldar väck megawatt på taket för att kunna kondensera. (Men bäst att inte fråga)
Se även annan länk nedan.
https://www.byggahus.se/forum/pool/294828-spabad-utan-bubblor-finesser.html
 
M
Jag har en Heatforce S66 från Fookpool, just nu 31,4gr i poolen som är på ca. 28m2. Min är också en ovanmarkare, fast nedsänkt i trädäck. Har klätt min utvändigt med Ignucell, samma skivor som man dränerar källarväggar med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.