Hej

Nu när jag skaffat robot tänkte jag försöka få mer gräs än mossa i gräsmattan och har då förstått att gödsling behövs och det ska ju spridas ut.

Min matta är ca 600 m[SUP]2[/SUP].
Vilken spridare rekommenderas?

Jag har läst runt lite och handspridare verkar vara ett bra alternativ för storleken på min matta. De jag hittat som verkar vettigast är Wolf garden power spreader som är batteridriven och kostar ca 400:-. Ett alternativ är också Handy green, tror jag den hette, men den måste vevas för hand. Såg att Grouw hade någon handvevad också men utan armstöd.
Vad har ni för erfarenhet av handspridare?
 
Biltema sålde tidigare en handspridare liknande Handy green som jag köpte för ca 4 år sedan. Billig plastspridare men den funkar fortfarande. Använde spridarvagn förut men handspridaren är så mycket bättre. Sprider ut gödningen på ca 1000 kvm på ca 20 min, blir helt ok jämnt fördelat.
Efterfrågade handspridaren hos biltema förra året och dom svarade att dom åter skulle ta in den i sortimentet, får väl se om den dyker upp, annars finns ju Handy green som säkert funkar lika bra.
 
T
G Ganntrader skrev:
Hej

Nu när jag skaffat robot tänkte jag försöka få mer gräs än mossa i gräsmattan och har då förstått att gödsling behövs och det ska ju spridas ut.

Min matta är ca 600 m[SUP]2[/SUP].
Vilken spridare rekommenderas?

Jag har läst runt lite och handspridare verkar vara ett bra alternativ för storleken på min matta. De jag hittat som verkar vettigast är Wolf garden power spreader som är batteridriven och kostar ca 400:-. Ett alternativ är också Handy green, tror jag den hette, men den måste vevas för hand. Såg att Grouw hade någon handvevad också men utan armstöd.
Vad har ni för erfarenhet av handspridare?
Hej! Hittade den här gamla tråden. Vad valde du, blev det en handspridare? Funderar också på en handspridare inför vårens insatser. Men får man inte fylla på väldigt många gånger med en handspridare, har också runt 600 m2 (om du nu köpte en sådan). Tacksam för svar.
 
T
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.