Är det helt nödvändigt att det ska vara så förbannat svårt att radera ett felaktigt inlägg :mad:
 
Redigerat:
Nej det är det inte,
Gå in i "skrivbordsläge"/"vanliga siten"
Klicka "redigera"
Klicka "utökad svarsruta"
Klicka i bocken i "Radera detta inlägg på följande sätt:"
Klicka på "Radera det här inlägget"
Klart.

Edit: Nu kan du inte radera denna tråden eftersom jag har svarat i den, för att kunna radera tråden i detta läget så måste du kontakta Marlén
 
Redigerat:
Ja, det kan väl inte betraktas som enkelt precis. :D

Precis som strip menar så kan det väl betraktas som onödigt omständigt.
Ibland kan man tycka att användarvänligheten inte är vad den borde vara.

Ett annat är att jag lagt märke till att samma frågeställningar kommer upp med viss regelbundenhet.

Varför kan man kanske fråga sig, när det avhandlats tidigare i andra trådar?

Ja, ett svar är kanske att folk inte orkar att leta i det gamla material som finns på BH.

Orsaken till detta kan vara att om man söker så kommer det upp trådar i en förmodligen organiserad röra.
Det är kanske mer relevant att titta på material som är närmare i tiden än något som svarades på för kanske 10 år sedan.
T.ex så har ofta inlagda länkar i gamla trådar tappat sin relevans.

Åtminstone jag har inte lyckats klura ut hur man söker på ämne och datum för att hitta någotsånär aktuell info.


Potential för förbättring!!! ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tyvärr Demmpa, den knappen saknades, vilket gjorde mig förbannad. Nu har jag ätit frukost så tonen är annorlunda :D
 
Vilken knapp är det som saknades?

Ser nu att det går att radera via mobilsajten också (även i appen):

Skärmdump av ett foruminlägg med alternativ att redigera eller radera inlägget via en mobilapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Demmpa skrev:
Vilken knapp är det som saknades?
Allt det du nämner, för att radera, saknades.
TS skulle vara ett inlägg om backuplösningar, men eftersom det numera är en tråd som rör forumet kanske moderator kan radera eller flytta den.
 
Klart vi kan fixa det (flytten alltså)
 
Jag håller med om att det är krångligt att radera. Det är inte självklart att man ska klicka på Redigera när man vill radera.

På nya sajten kommer det vara lite enklare. Alternativet "Radera inlägget" kommer på nya sajten visserligen ligga under "Mer-knappen" (som det gör på många sajter nuförtiden) men den kommer ligga på samma ställe oavsett om du använder mobilen eller datorn.
 
Det som gör saker krångligt är när man försöker forcera användaren, inte placeringen av menykommandon. När jag insåg att jag postat nåt som inte skulle skickas försökte jag först radera inlägget, men den knappen och kryssrutan fanns inte där de brukar vara. Då försökte jag redigera bort all text och ämne, men fick protester från systemet när innehållet var för kort. Då försökte jag med ett gäng mellanslag men inte heller det var godkänt.

Det finns väl ingen som på fullt allvar kan mena att alla dessa hinder och begränsningar är nödvändiga? Speciellt inte när det gäller en verifierad och inloggad användare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.