Hej folket!
Hoppas det är ok att jag skriver detta här, annars får ni ta bort eller flytta.

Kände bara att jag var tvungen att höja ett varningens finger till alla, precis som jag, som blivit sugna på en robot inför sommaren. Det finns as där ute som även hittat robotarnas marknad och vill sko sig på oss hederliga människor. Kanske inte kommer som någon chock för er här, men jag trodde faktiskt inte det var ett problem.

Jag trodde idag att jag äntligen hade blivit en stolt ägare till en Husqvarnarobot, men lyckan log inte länge mot mig. Personen, som utgav sig för att heta Magnus B***tsson och befinna sig i Kramfors, fanns inte. Eller han finns såklart, men personnumret var "kapat".

Jag och minst en person till åkte på den så klassiska niten och betalade helt, eller delvis, i förskott. Polisanmälan är gjord från två håll, en tredje blir imorgon när jag ska anmäla. Blocket är också kontaktade.

När man äntligen trodde att man haft lite flyt och fått tag på en klippare....fy fan vad jag blir less på människan ibland.

End of rant. Var på er vakt gott folk.
Mvh
Hampus

Edit: redigerade efternamnet
 
Redigerat:
harry73
Snälla ta bort namnet. Illa nog att hans id blev kapat. Inte behöver han lida under det med att denna tråden dyker upp alla gånger någon söker på hans namn
 
Fast om samma snubbe använder namnet igen så kan det ju bara bra om folk vet. Det finns fler med namnet. Magnus är dessutom inte den riktiga personens tilltalsnamn.
 
Tänker inte döma för du lider nog som det är men varför betala i förskott?
 
hsd
Jag skickar inget före betalning, det vore urbota dumt
 
Säljer ja något begagnat som ja ska skicka, så skickas de inte försen full likvid ligger på mitt konto, bedragare kommer alltid att finnas tyvärr
 
@Stefan Severin, jag har aldrig gjort det tidigare och kommer aldrig göra det igen utan riktigt ordentliga bevis från personen ifråga. Men denna våren har varit ett enda stort transporttåg fullt av skit och när jag såg annonsen kände jag, "äntligen lite flyt i vår familj. Fasen vad härligt!" och blev alldeles för blind. Gubben jag snackade med lät sannerligen inte som någon ful fisk heller vilket stärkte min tro på guld och gröna skogar.
Straffet för min naivitet lät dock inte vänta på sig..
 
Som jag sa så dömer jag verkligen inte, tycker det är väldigt trist för dig.
Hoppas livet behandlar er väl framöver
 
  • Gilla
nortish
  • Laddar…
D
Kanske inte så bra info i efterskott men kände lika bra nämna.
Blocket har ju Blocketpacket. Att man betalar när man hämtar ut varan sedan har man 24 h på sig att godkänna varan (att anmäla om något är fel). Vist kostar 99 kr extra men beroende på priset på varan man köper så kan ju vara värt det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.