Hej alla robotägare

Har funderat på robot ett tag men då jag har en ganska konstig layout på min gräsmatta undrar jag om det är lösbart.

Schematisk teckning av en oregelbunden gräsmatta med smal passage markerad med 2 meter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns det någon robot som kartlägger? Annars misstänker jag att den kommer fastna på ena eller andra gräsmattan.
 
Ska inte vara något problem. Med slumpklippningen tråcklar sig en klippare fram övermattan.
Om du köper en klippare med guidekabel (HQ/Gardena) så styr du enkelt ut klipparen till önskat start för klippning i dina två tarmar.
 
nikasp
Svärmor har en Gardena R40Li och man ställer lätt in i fyra nivåer (tror jag det var) hur ofta den ska köra iväg och börja där guidekabeln tar slut. Funkar prima, den kör iväg från baksida ända till framsidan och börjar där då och då.
 
Om du sätter laddstationen där det är smalt så ska väl gå att den backar ut och 50% av gångerna kör den åt höger och 50% till vänster.

Protte
 
Det där är en enkel gräsmatta för tex en Worx, inga som helst problem. Behövs förmodligen inte ens ställa in zonklippning, den fixar det på det förprogrammerade läget. Köp en som passar din klippyta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.