Nej det var någ no annat, ska kolla
 
Men jag har offert på Thermobyggd med mosaik pool på 175.000 sek. Ink. Allt..... + Att flyga fram och tillbaks blir inte billigt. Att ha en pool utanför dörren är inte samma sak som att flyga till Spanien och lägga sig i en pool som folk gör.
 
Kan du inte lägga upp den offerten här så vi får se? Vilken storlek är det på poolen och hur placeras den på tomten? Markförhållanden?
 
jag funderar på en nedsänkt linerpool med stålkant. En sådan kostar runt 15000 + pump etc för en i den storleken som får plats i trädgården. Det tillkommer då grävarbeten (hyra minigrävare) samt dränering och dragning av avlopp till närmaste stuprör (de är anslutna till husets avlopp, de finns inget dagvattenavlopp). En lämplig enklare stenläggning runt poolen går nog på 3000-4000 kr. Så under 30.000 borde man kunna komma under totalt. Det är pooltäckningen som är dyrast då jag helst vill ha i lameller i hårdplast som vevas ut, men de kostar mer än poolen..
 
G
Örjan Johansson skrev:
Men jag har offert på Thermobyggd med mosaik pool på 175.000 sek. Ink. Allt..... + Att flyga fram och tillbaks blir inte billigt. Att ha en pool utanför dörren är inte samma sak som att flyga till Spanien och lägga sig i en pool som folk gör.
Det är ingen som bygger en mosaikpool större än att du kan bada fötterna i den för 175000kr inklusive allt i Sverige.

Mosaikmönstrad liner är inte samma sak som mosaik.
 
Är böjd att hålla med men har gärna fel!
 
gäst skrev:
Det är ingen som bygger en mosaikpool större än att du kan bada fötterna i den för 175000kr inklusive allt i Sverige.

Mosaikmönstrad liner är inte samma sak som mosaik.
Det är många artiklar och inlägg som visar på att den och den produkten/lösningen "ska" kosta X kronor men det finns minst lika många artiklar/inlägg som visar på att skribenten fått fram priset X/2 kronor för samma lösning bara genom att höra sig för.

Vi vet inte vad Örjan Johansson har ställt för frågor i sin offertbegäran så det är mycket möjligt att det han frågat efter kostar just 175 000 kronor och att det i slutändan blir en mosaikpool även om det "borde kosta 1 miljon".
 
Eller så är han en återförsäljare som fiskar efter uppdrag, det jag misstänkte. För han har ju inte svarat.
 
Hej,,

Ska försöka lägga upp den ikväll, senast imorgon... Åkte på världens influensa så har legat i sängen i flera dagar.
 
Hej,

Jag har klippt ut uppgifter om pool offerten så inte ni kan se firman som gav mig den. Så man inte blir anklagad för något här som jag ser ovan...

Huset ligget i Eskilsby, utanför Landvetter och det är bakom huset som jag tänkt mig den ska ligga ett par meter från huset, ganska nära har jag tänkt mig. Markförhållandena är bra, bara att gräva.

Markarbetet om det inte är berg har vi fast pris på 50.000 inklusive moms

Vi kan välja mellan Liner från Pahlen eller Mosaik, Vi vet inte vad vi ska välja ännu.

Poolen kommer att muras upp med armering och betongsten, som putsas på insidan som dom sätter mosaik på eller liner.

På utsidan blir 10 cm. frigolit Även under poolen blir det isolering.

Vi har inte bestämt oss om vi vill ha den inbyggd så det blir en pressening för att inte löv och smuts kommer i vattnet när vi inte badar.
 
  • Gilla
jonatann och 1 till
  • Laddar…
Pool storlek 3 X 5 meter. Höjd 170 cm. 1 140000,00 140000,00
Byggs i betong med betongblock isolerad 10cm frigolit.
kan fås med mosaik eller liner
Sandfilter och pump inkopplat och klart. Pahlen
2 st.lampor i poolens väggar Pahlen
1 st. Värmepump för uppvärmning Pahlen
Under poolen läggs dränering + 1 Drän. Brunn.
Vit kantsten runt hela poolen
Markarbeten schakt. (OBS ej sprängning) sand, och makadam fast pris 50.000 Sek. Inkl. Moms
Pool och markarbete lämnas allt färdigt och städat.

Momsunderlag Moms 25%
140000,00
Belopp före moms Total moms Öresutjämning
Totalsumma SEK
140000,00
35000,00
175000,00
 
  • Gilla
jonatann och 1 till
  • Laddar…
Bra pris. Hade jag fått en sådan offert så hade jag haft svårt att säga nej.
 
F
Spännande att få reda på de initiala kostnaderna.

Skulle vara intressant att få en bild av de löpande kostnaderna i de olika utföranden som förekommer. Kanske det på 10-15 års sikt visar sig vara billigare att köpa en typ av pool som är dyrare jämfört med byggd i ett annat material eller av annan konstruktion som är billigare.

Om jag skulle köpt en sådan här pool så hade jag vägt in mer än inköpspriset i alla fall ! Finns det någon som har koll på var man kan ta reda på detta ?
 
  • Gilla
Pony68
  • Laddar…
Om 10-15 år kan du få reda på vad en Folkpool markpool Classic har kostat oss under den tiden. Då har vi förmodligen gjort vårt första linerbyte.
 
  • Gilla
Fifth Avenue
  • Laddar…
Om man är någorlunda händig kan man göra som jag gjorde. Anlita valfri icke-pool-byggfirma som kan mura med leca. Dvs de flesta. Låt de gjuta botten och mura som om det är en vanlig källare men armera varje lager. Mura ett stödben på varje långsida för säkerhets skull. Köp poolattiraljerna på nätet (tex LazyBob.se). Det är som vuxenlego. Låt firman göra bygget och läs på en kväll om montering av slangar, värmepump etc. Montera slangar själv. Ta in någon som platssvetsar tjocka linern. Jag landade in bra bit under 150.000 för detta inkl värmepump, poolskydd etc.

Fördelen är tex att en poolfirma ville ha 25000 för trappan. Vanliga byggfirman tog 5000kr. Man slipper marknadsprissättning helt enkelt.
 
  • Kvällsbild av en bakgård med en nybyggd rektangulär pool, upplysta trädäck, utemöbler och ett hus intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
proxi och 30 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.