Hej,
Som rubriken lyder undrar jag ungefär vad det kan kosta att borra brunn (inkl indragning till huset, pump, hydrofor, etc) samt anlägga avlopp (inkl trekammarbrunn och infiltration), totalt sett inklusive allt?

Jag förstår om det beror på, men mellan tummen och pekfingret?

Tack på förhand!
 
Skulle säga mellan 70-100 tusen för båda beroende på markförhållanden och dragningslängder.
 
GIX skrev:
Kolla här där jag redovisat mina kostnader:

[länk]
Hej och tack för ditt svar med en bra redovisning av kostnaderna. En fråga angående kostnaderna i Excel-filen som du visar, inkluderar grävningen något mer än till brunn/avlopp? Ska jag tolka det som att all grävning är med i den posten, inkl dränering, etc?
Med vänlig hälsning,
Anders
 
Tack igen och vilket fint hus ni har :)

Eftersom det gäller ett befintligt hus för vår del (vi ska stycka av en tomt i två delar där husen på varje del idag delar brunn och avlopp) så försöker jag sortera ut det som endast har med brunn och avlopp att göra. Det är lite svårt att veta vad de olika grävnings-posterna utgör men om jag summerar det jag finner relevant hamnar jag på ca 160-170 000 + bygglov, stämmer det ungefär tror du?
 
  • Gilla
dannedd
  • Laddar…
Tack för berömmet av huset :)

Det borde räcka gott och väl. Det är inte bygglov du söker för avloppsanläggningen utan du söker för enskilt avlopp, det kostade 10575kr för mig 2016.
 
Jag har förträngd vad mitt kostade, men tror det var lite under 200.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.