Hej, får felkod 23 på min clipper 1200.
Den vill inte driva iväg sen kommer felkoden.
Vad kan det vara? Jättetacksam för hjälp mvh Greven
 
Lite sent svar. Men problemet var att jag råkat dra ur en kabel när jag modifierade klipparen. Tack.
 
Fortsätter här, jag har också fått fel 23, provat andra drivmotorer, annat moderkort men samma fel. Nu återstår bara klippmotorn men det har jag ingen i reserv. Är det någon här som har erfarenhet av detta fel?
 
R RoffeK skrev:
Fortsätter här, jag har också fått fel 23, provat andra drivmotorer, annat moderkort men samma fel. Nu återstår bara klippmotorn men det har jag ingen i reserv. Är det någon här som har erfarenhet av detta fel?
Går den iväg o försöker börja klippa?
Isåfall skulle det kunna vara knivtallriken som sitter fast. Kolla även så kablarna från displayen sitter fast som de ska. Det felet hade ju jag, iofs så hade jag missat att stoppa i den igen... Hade också lite problem med det i början av säsongen och då var det kabeln till hjulmotorn som åkt ur en liten bit. Jag skulle plocka bort alla kablar o stoppa tillbaks några gånger och ev spraya lite 5-56 el liknande. Den går ju fram o tillbaks o lyfts o stöter på saker och vänds upponer, så inte konstigt att det lossnar kablar. Är ju trots allt en budgetklippare.
Återkom om du får till det (eller inte)

Mvh Greven
 
Den lever igen.
Jag ställde frågan till robotgarden, dom föreslog microbrytarna, och mycket riktigt så var den ena trasig när jag mätte, så den kopplade jag förbi och nu funkar den. Beställde även ett kit från dom för 169:- plus frakt, så enkelt kan det vara.
 
R RoffeK skrev:
Den lever igen.
Jag ställde frågan till robotgarden, dom föreslog microbrytarna, och mycket riktigt så var den ena trasig när jag mätte, så den kopplade jag förbi och nu funkar den. Beställde även ett kit från dom för 169:- plus frakt, så enkelt kan det vara.
Vilken microbrytare?
 
Det sitter två microbrytare som känner av om man öppnar luckan.
 
  • Gilla
Zellero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.