Mikael_L
Snyggt gjort, men ordentligt regelvidirgt.

I ett hus, troligtvis i skåne någonstans.

Visa bilaga 219758
 
  • Gilla
corre och 3 till
  • Laddar…
Jonas Birgerson skrev:
Vad är det som är fel? Kapslingen?
Vilken kapsling? ;)
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
Ja eller snarare att den saknas helt där. Nu är det inte klart hur det ligger till den som gjort jobbet skrev i annan tråd att det finns kapling med skruvlock edyl i det större sammanhanget.

Oavsett är det inte så bra att skuva delarna på brädan dock kanske inte så illa som de flesta exempel här i tråden. Utförandet är ju i stort riktigt bra med vettiga klämmor, bra anslutet på puckarna, prydligt överskådligt kopplat osv.

Skadar kanske inte med en liten knäpp på näsan ändå, grundläggande fel finns ju.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Var väl inte jättebra instick.
Närbild på WAGO 221 skarvklämmor med dåligt instuckna kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skulle mer tillföra något väsentligt menar du?
 
  • Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
GK100 skrev:
Skulle mer tillföra något väsentligt menar du?
Jag fick läsa om några gånger men jag ska försöka svara. Ni pratade utförande och jag konstaterade att en av ledarna inte var särkilt långt instucken i klämman. Se den i mitten som ser ut att lossna vilken sekund som helst.
 
Då är nog skalmetoden ett större problem ser ut att skadat ledarna lite syns en spretande kardel på drivdonets fasanslutning
 
Chrissofsweden skrev:
Jag fick läsa om några gånger men jag ska försöka svara. Ni pratade utförande och jag konstaterade att en av ledarna inte var särkilt långt instucken i klämman. Se den i mitten som ser ut att lossna vilken sekund som helst.
Vad jag kan se så sitter den ordentligt. Den behöver inte vara instucken mer än att alla kardeler passerar klämman. Resten är för att man skall vara säker på ovanstående.
 
Chrissofsweden skrev:
Jag fick läsa om några gånger men jag ska försöka svara. Ni pratade utförande och jag konstaterade att en av ledarna inte var särkilt långt instucken i klämman. Se den i mitten som ser ut att lossna vilken sekund som helst.
Som sagt tekniskt blir det inte bättre men givetvis bra om det syns direkt att den är instucken fullt och då också troligtvis skalad till avsedd längd enligt instruktionerna för klämman.
 
pacman42 skrev:
Vad jag kan se så sitter den ordentligt. Den behöver inte vara instucken mer än att alla kardeler passerar klämman. Resten är för att man skall vara säker på ovanstående.
Japp. Börjar den glida så är den redan körd, oavsett hur långt instucken den är.

Det är ungefär som folk som lämnar en lång "svans" på knutar. Börjar knuten glida så har den redan gått upp.
 
GK100 skrev:
Ja eller snarare att den saknas helt där. Nu är det inte klart hur det ligger till den som gjort jobbet skrev i annan tråd att det finns kapling med skruvlock edyl i det större sammanhanget.

Oavsett är det inte så bra att skuva delarna på brädan dock kanske inte så illa som de flesta exempel här i tråden. Utförandet är ju i stort riktigt bra med vettiga klämmor, bra anslutet på puckarna, prydligt överskådligt kopplat osv.

Skadar kanske inte med en liten knäpp på näsan ändå, grundläggande fel finns ju.
Det kan även vara för kort avstånd mellan blåtandsändaren och LED-drivdonet eftersom magnetfältet från drivdonet kan störa rf-sändaren i blåtandmodulen. Det brukar dock stå i bruksanvisningen som medföljer om det finns rekommendationer om avstånd.
 
C
Jonas Birgerson skrev:
Vad är det som är fel?
Genomföringen av matningen från centralen eller vad det är lämnar ju också en hel del att önska...
 
E
Värst vad många certifierade besiktningsmän det dök upp helt plötsligt
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
Emil_K skrev:
Värst vad många certifierade besiktningsmän det dök upp helt plötsligt
Det kallas att ha en dialog på gränsen till diskussion, inget konstigt med det. Lite av syftet med ett forum skulle jag tro :)
 
  • Gilla
stenolof och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.