På kommunens sida om tomterna saknas ena halvan av detaljplanen, men den går att hitta i ett annat dokument som handlar om detaljplanen i Norrberga. Där framgår det att det byggs ett dagis på andra sidan kullen bakom de husen.
 
Ett tidigare publicerat dokument med flera delar, kan försöka leta upp det.
 
Har försökt hitta information om den förskolan som du nämner, hittar inget. Det enda som finns gällande Sturefors är nybyggd förskola på Bigarråvägen samt uoorustning av befintlig förskola i Sturefors centrum.
 
Står såhär på kommunens hemsida nu så slipper vi leta efter den utökade detaljplanen - Norrberga 3:2 - Förskola i den sydöstra delen (rödmarkerat i detaljplanen) samt en vändplats vid Blåeldsvägen. Bostäder i östra delen som byggs av Peab. Detaljplanen visar lokalisering.

Var till tomterna o kollade och Skidstahus har satt upp en skylt att de ska bygga där - någon som vet vad detta gäller?
 
Förskola som granne är inte så dumt, det är folk där hela dagarna och när det är stängt har barn/barnbarn tillgång till härlig inhängnad lekplats :-D
 
Var det någon som anmälde intresse för tomterna i Sturefors?
 
Jupp, vi anmälde, vi tog med alla tomter.. har varit där ute och grubblat en hel del :rolleyes:

Vi valde att höja en av tomterna som jag rangordnat ganska lågt från början då den på plats verkade ganska fin, 1:392 vilket nog är den enda tomt där man kan se elcentralen ifrån, men tyckte inte det var så farligt.

Och den sista tomten i vår prioritering... 1:405 den tomten med antagligen Bäst kvällsol ! Anledningen är att det verkar som det är väldigt svårt för oss att placera det hus med det garage vi vill ha på den tomten, den blev ganska liten med 6m regeln från vägen. :|

Hur gjorde ni?
 
Vi anmälde också till alla, däremot kommer vi nog inte att acceptera 1:391 till 1:396 även ifall vi får dem. Även tveksam till de 3 precis intill skolan.

Vi valde 1:405 - 1:409 som första 5, därefter 1:410 till 1:414.

Vi har också varit ute ett par gånger för att sondera terrängen. :)

Är det ett stort garage ni planerar?
 
Ja skolan känns tyvärr som en stor bergsvägg..:rolleyes:

Ja just nu har jag skissat på ett 7,2 x 14,4 m garage :)
 
Ja, det garaget är nog en aning för stort för den tomten.

Jag vet inte om det är jag som gör en tankevurpa men mitt snabba överslag för 1:405:

29.39 m (tomtsida) - 6 m (avstånd till väg på kortsida) - 12,658 (hus) - 2 m (avstånd till sidobyggnad) - 2 m (avstånd till närliggande tomt) = 6,702 m kvar för garage.
 
Vi har också anmält intresse av tomt i Norrberga,Törs man berätta att vi stått i kö i 14 år.
Vi har bara anmält intresse för 3 av tomterna.
Hittade en grej på hitta.se så man kan se hur solen ligger under årets alla månader på tomten. Scrolla ner lite på hitta.se startsidan så ser ni en sol, tryck där och navigera så får man ett hum om hur solen ligger gentemot hur man vill planera huset.
 
Lindhs, vilken har ni valt som nr 1 så jag kan stryka den mentalt? Haha
 
Haha, ingen av de tomterna som förekommit i tråden innan.
Längst ut i ett hörn mot vägen till.
Nu är bara frågan, ska man börja rodda i hus innan man vet säkert om man får en tomt eller inte?
Känns som att bestiga ett berg att leta runt i husdjungeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.