Hej!

Min kompressor läcker luft se bild. Har skruvat bort och försökt rengöra, men inte lyckats. Vad är det för något, och vad är det för fel?

Närbild på en kompressoranslutning med en markerad luftläcka vid anslutningsventilen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



En hand håller en hexagonal metallkoppling och en mindre cylindrisk metallkomponent relaterad till en kompressor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Kompressor med synlig anslutning och slang som visar potentiell luftläckagepunkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Läcker det ut luft ur det du håller i handen? Finns det en plastslang hängande lös någonstans som ser ut att passa i muttern? Kan möjligen vara avluftningen som hoppat ur.
 
hsd
Jag TROR att det är ventilen i strömbrytaren, finns på Biltema -skruva loss den gamla så är det lättare att få rätt dimension på den nya
 
Jag tycker det ser ut som en enklare skärringskoppling, därav min fråga.
 
Går till avlastningen ? ,en slang ska vara ansluten där om jag minns rätt.
 
Det borde sitta en backventil där röret från kompressorn går in i trycktanken som är anslutet i tryckströmbrytaren för att släppa ut luften ur kompressorn så den kan starta utan mottryck/belastning vi nästa start.

Protte
 
Tar upp en gammal tråd. Jag har samma fel som trådskaparen, ungefär iaf. Kärvande avluftningsventil som fastnar öppen. Har dock problem att hitta någon reservdel. Den sitter i ett plasthölje som jag inte får bort. Någon som har en idé vad jag bör göra? Vill helst inte behöva byta hela brytaren för det lär öppna upp för en hel drös nya problem.
Närbild av en hand som håller en svart plastventil med märkning "2", trolig reservdel till avluftning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en fastnande avluftningsventil i svart plasthölje med röd OFF/ON-knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.