Hej. Söker efter väggur till vår skola. Någon som har erfarenhet av wifi-väggur och vart dem finns att köpa i Sverige? Jag behöver ca. 35 st och de skall vara synkade mot central tid.
 
Westerstrands i Töreboda gör centralursanläggningar. Dock tror jag att dom enbart kopplas med tråd.
Synkas via DCF77 eller GPS.
 
Jag tänker att det ev. blir dyrare med tråd och undviker det. Har hittat nätverksklockor i USA men hur bra dem fungerar vet jag ej...
 
useless skrev:
WiFi känns lite overkill. Det räcker väl att dom går efter atomuret i Braunschweig?

[länk]
[länk]
[länk]
Han ska väl köra styrningen av uren via WiFi.
 
Jag tänker mig att uren styrs av internettiden men så kanske det inte funkar? Radioklockor har jag ett antal men de fungerar dåligt. Sommar vintertid går inte heller.
 
Har haft massor av DCF-klockor, funkar helt OK om de sitter på platser utan störningar etc.
En riktigt urinstallation på en skola använder centralur via kabel. Dock en annan prisnivå, men grejorna kan funka i 50 år.
 
Alla dom jag länkade till ska ställa om sig automatisk efter sommar-/normaltid. Iallafall står det så... Vad är problemet med de radioklockor du har? Om det är dålig radiomottagning så skulle man kanske kunna fixa det med en repeater inne i byggnaden?
Nästa alternativ är kanske nån klocka som syncas via GPS, men jag hittar inte så många väggur i den kategorin.
 
GPS inomhus är inte alltid så enkelt.
 
Att tillägga är att vi är en musikskola med extra isolerade väggar. Kanske påverkar radiouren?
 
Bolian skrev:
Att tillägga är att vi är en musikskola med extra isolerade väggar. Kanske påverkar radiouren?
Vad har du för budget för detta?
Som sagt, ska du ha grejor som funkar år ut och år in, så är det centralur från ex. Westerstrand du ska titta på. Annat lär bara ge dig huvudbry och extra arbete.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Alla skolbarn stirrar väl ändå ner i telefonen hela dagarna och där går ju klockan rätt redan... :|
 
useless skrev:
Alla skolbarn stirrar väl ändå ner i telefonen hela dagarna och där går ju klockan rätt redan... :|
Ja, den tanken har slagit mig.
 
Kanske behöver lärarna rätt tid ...
Här var det en musikskola så ungarna kanske spelar på musikinstrument istället för på mobiler :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.