Hej problemet är att jag vill ha nått som ser lite äldre ut.
Ni ser på bilderna hur stilen blir.

Badrum i gammaldags stil med tom plats för toalett, duschhörna och fönsterdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum med sekelskiftesstil, handfat och spegel med guldfärgad ram och kristallkrona.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bakom stolen blir det dusch vägg.
Jag tittade på stol från Burlington
https://www.sekelskifte.se/product/wc-burlington-golvstaende-toalett-smal-cistern-sits

Men det visar sig att cisternen måste man fästa upp i väggen bakom för den sitter inte fast.
Då tänkte jag kan man ta en stol med cisternen på väggen bredvid, men hur blir det då när man fäller upp sitsen den kommer då luta mot glaset.

Hur skall man göra för att kunna ha en vacker toastol. Jag tycker dom moderna stolarna som finns är groteskt fula typ Ifö sign 6860.

Är det någon som har en idé eller känner till en snygg stol där cisternen sitter fast.
 
Detta är nog det enda rätta för dig:

Väggmonterad högspolande toalett med synlig cistern och svart sits.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser lite modernt ut ändå
det här då?

Protte
 
  • Modernt badrum med vita väggplankor, rund spegel och handduksstänger.
Ja KnockOnWood en sån ser ju ok ut. problemet är om man sätter cisternen på sidan, vad lutar man sitsen mot när den är uppvikt. Jag har vänt och vridit på alla varianter tycker jag men jag hittar ingen lösning. Jag insåg inte när vi valde denna lösning med glas bakom att man övergått till att bara tillverka fula stolar som kan stå mot en glasvägg.


Protte jag hade torrdass i 5 år innan jag fick en toa inne i huset, så jag vill inte återvända till det.
 
Redigerat:
Nähä, det blev lite för ålderdomligt då.

Får försöka med en tron med svart bakelit ring och lock och spak på sidan.

Protte
 
Nej men det passar inte i stil Protte.
 
OK, nått elegant med krusiduller....
 
BirgitS
Krillew skrev:
Ja KnockOnWood en sån ser ju ok ut. problemet är om man sätter cisternen på sidan, vad lutar man sitsen mot när den är uppvikt. Jag har vänt och vridit på alla varianter tycker jag men jag hittar ingen lösning. Jag insåg inte när vi valde denna lösning med glas bakom att man övergått till att bara tillverka fula stolar som kan stå mot en glasvägg.
Kan du inte låta röret gå rakt uppåt en bit innan du vrider det bort mot väggen, så att locket kan luta mot röret?
 
Otur, jag körde en gammal Gustavsberg (70-tal, med ljusblått lock) till tippen igår... ;)
 
BirgitS Ja jag har funderat på det om det skulle kunna gå.

Jag har också tänkt i den här banan Skiss av toalettstol med rödmarkeringar på föreslagen stabiliseringsstruktur av mässingsrör.

Att jag löder ihop ett stativ av mässingsrör och använder kopparrörsböjar.
stativet ställer jag på golvet med gummi under fötterna. jag fäster den i samma skruvar som sitsen sitter fast med samt jag låter den även ligga mot avloppet nere vid golvet. Detta borde kunna stabilisera en cistern eller fungera som stöd för en toasits.??!! Vad tror ni..
 
Gammaldags toaletter i klassiska serien Arcade. Porslinet är vitt och metallbeslagen i krom, porslinet går även att beställa i andra färger. WC-sitsar finns i vit och svart polyester av hög kvalitet samt i lackerat valnötsträ. Rören till hög och lågspolande finns förutom i krom även i brons och guldfärg.

Klassisk WC-stol med spoltank i vitt porslin för det eleganta badrummet eller gästtoaletten.
Vitt porslin klassisk WC-stol med spoltank och kromdetaljer mot mörk kakelbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://franskakakelbutiken.com/sortiment/badrum/badrumsporslin/arcade-wc/
 
Ja den är värd att kolla upp, för och se om cisternen sitter fast. den ser bra ut.

Jag har sänt en fråga till en tillverkare i England för att se om dom har lösning för mig.
Flera av dom har ju stativ för duschblandaren så den kan "stå" på golvet och inte sitta på karet.
Ev om dom har något som går att anpassa så man kan få till ett stöd för tanken. Man vill ju att det skall bli snyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.