fan, jag fattar inte vart det kan vara... Men det kan i alla fall inte vara den granne jag trodde det var.
 
Fel av mig....här är det nog....eller lite längre ned på bilden....är lite osäker!
Broden vet nog bättre själv ;)

 
  • broden2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Å här ska vi bygga... carlsson.jpg
om vi nu kan bestämma oss för nåt hus nån gång ...  :p

var förresten o pratade med vallsjöhus igår  :) ... du lovordar dom ju så´dant  Brodén, o även du Calle pratar ju väl om dom...så jag föll väl för grupptrycket ;)
Nää skämt åsido, det är nog bra att anlita "lokalt folk"... vi får se vad vi kommer fram till...
/Jensa
 
AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH , nu fattar jag..

Jag anade att det var i dom där trakterna men trodde inte att det var någon som styckat av tomt där.

Då blir herr Brodén granne med min mossa å fassa, bara ett hus i mellan.


Ah, se Calle på taket har vaknat med.. kul..:)
 
Visst sörru Martin P... tänkte jag skulle hjälpa till att hålla liv i tråden...

Hur går det med tillbyggarplanerna...? får du några offerter?

Vet själv hur svårt det kan vara med att få offert från hantverkare efter att ha funderat en tid på lösvirkeshus.
Det var inte många som ville lämna offert när jag nämnde just "lösvirkeshus" & med ett icke lokalt husföretag dessutom...
Deeet har vi inte tid med,vi har aaaalldeles för mycket att göra fick man höra hela tiden... :-?
 
Hehe, surt det där. Men nu blir det icke lösvirke??

Jo, jag har nog fått de offerter jag behöver, och har faktiskt bestämt mig får 2 entreprenörer, en för gruå mark och en för stomme, tak. Resten ska jag göra själv är det tänkt.
Lov och allt är klart nu är det bara lapp-möglet som ska bort...
 
HeHe!

"Resten ska jag göra själv" jojo... med små barn springande runt benen ;D (hur många har du nu förresten ? )

Känner igen det, i vårt förra hus låg det taklister på golvet i köket i säkert ett halvår ,(jaa, det kändes så länge i alla fall) & vi gick mitt i smällkalla november på ute/torrdass utan värme när vi byggde om/till badrummet .

Men nu ska du ju i.o.f.s bygga när det blir lite varmare... men jag började  oxå på våren.  ;)

Och när vi bytte/byggde till köket var Therese hög-gravid hemma utan kök ett braaaa tag . poppis !

 
Ta in en offert från Trivselhus också Carlsson.....skadar ju aldrig....vi hade lika svårt att hitta lösvirkesbyggare som du verkar ha....
 
Hmm!
Joo´ru Calle, jag har en sambo som "har tröttnat på min beslutsångest" så jag vet inte om det blir så mycket kontakt med så många fler husföretag!  

Utryck som "nu eller aldrig" och "vi kommer aldrig att bygga nåt hus som du håller på" har myntats   ;)

Och jag förstår henne! jag har verkligen beslutsångest , det har varit allt från två-plans trähus till enplans stenhus till enplans -lösvirke  till funkishus  ;D ;D ;D

men nu måste jag verkligen ta mig i kragen om vi ska bli svärtingebor nån gång, lilleman ska ju skolas in på dagis förhoppnigsvis i augusti... jaja vi får väl ställa upp en husvagn på tomten  :D

 
Vem gjorde din husgrund förresten Calle?
Vad kostade den ? har du nåt kvadratmeterpris?
 
Perssons Mark, ca 1200 kr/kvm.....men låt nu inte din fru bestämma allt.....vi är inte skilda än men det har varit en massa diskussioner om allt kan jag lova.... :-?
 
Martin_p:

Vilken adress bor din mamma och pappa på?? Vi kommer att få adress Gamla Landsvägen 35 c (längst ned på den lilla återvändsgatan precis innan Utsiktsvägen)

Carlsson_pa_taket:
Perssons Markentreprenad kommer att göra våra mark - och grundarbeten framöver så du är välkommen om du har vägarna förbi i april!

Calle:
Det blir ingen helikopterplatta. Privatflygplanet kan inte landa på den. Däremot sparar jag en plats för en driving range riktat mot en viss adress i nedre Svärtinge. ;D ;D ;D
 
Kan du slå så långa drivar? Akta dig för vattnet bara...det är pliktslag! :D :D
 
Brodén, de bor på 31an, i den ljusblå kåken.
Jag trodde det var grannen i det vita Ekefors huset som bråkade med dig, han ska visst vara lite speciell...:)

Carlsson on the roof, Nu är vi 4 i familjen. Minstingen blir väl snart..hmm...4 månader och storgrabben är ju strax över 2 år.
Det borde funka att "göra resten själv" då det inte är nått som igentligen är kritiskt. Vi lever ju idag i huset och jag ska ju bara bygga till "rum", dvs inget kök eller toa så. Det är ju värre och vara utan kök ett halvår.. Det enda som berör det befintliga huset är att jag ska riva halva mitt kontor när jag ska "knyta" ihop kåkarna, men det blir ju i sista rycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.