Måste köpa en gräsklippare, har kommit fram till att en bensinare är nog bäst MED uppsammlare.

Men ... vilken skall man välja?
Vet att Klippo anses som bäst men jag har inte lust att lägg de pengarna just nu.
Har kollat på några olika märken: Al-Ko, MTD och McCulloch - någon som vet något om dessa märken?

Har hittat en som jag funderar på men vad tycker ni om den?

https://www.bygghemma.se/tradgard-o.../grasklippare-al-ko-highline-465-p-a/p-557106

Är de kvallitet i dessa? Svåra att starta med snöret?

Snälla ge mig råd
 
När jag väljer så tittar jag på klippbredd och om maskinen har drivning.

Om man vill ha uppsamling eller inte är en smaksak och det finns olika skolor om detta.
Klipp tillför ju näring till gräsmattan men det drar också in en massa klipp i huset om man vistas på gräsmattan, speciellt barn och husdjur.

Alla gräsklippare blir svårstartade så småningom om man inte sköter service och byter tändstift.

Jag inbillar mig att det är viktigt att köpa en klippare som det finns motordelar och andra reservdelar en längre tid och helst på ett serviceställe nära där du bor.

Man kan ju sedan fundera på vilket som är mest ekonomiskt; en billig klippare som håller i en 4-5 år och det eventuellt är svårt att hitta reservdelar och därför måste skrotas av den orsaken eller en dyrare klippare där man vet att det finns delar att få tag i.

Min klippo maskin med uppsamlare och drivning går väl på det 28:e året nu, men visst, jag har fått kostat på service då och då och nya hjul häromåret.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.