Ska måla över en chockladbrunfärgad vägg och vill inte stå å måla i hundra år som man får göra med färg från t. ex ÖB.
Någon som har ett el flera tips på en bra täckande vit färg??
skulle gärna max måla 2-3 ggr utan att för den saken skull köpa färg för flera tusen!
:p
 
Använd en färg som kallas Spärrvitt, den täcker det mesta på få strykningar. Luktar väl inte lavendel direkt men resultatet blir bra.
:)
//Uffe
 
Med vattenbaserad väggfärg från Nordsjö får du täckning efter 3 strykningar utan problem kanske till och med klarar dig på 2. Onödigt att köpa helmatt alkydfärg och sedan kanske måla över det med önskad glans.
 
Flügger Flutex5. Tjock som extrafet majonäs.
 
Hej

Takalyden är knappast så lämplig på väggar. ('Supermatt'=Känsligt)
Så även om det skulle täcka med en sväng (vilket inte är omöjligt)
så bör du sen som Pocke är inne på, måla över med en väggfärg.
Glans 4 - 20. Beroende på utrymme.
Vilket medför att det blir två målningar.
Och med två målningar så får du täckning med en vanlig väggfärg.

Det man sen kan göra (om det är en ganska slät yta) är att göra slut grängen med en roller som det är lite mindre ludd på. Det göra att det blir mindre struktur i den rollade ytan.
Och skillnaden på dom ställen där det blir tunnare och tjockare med färg blir mindre
och det upplevs som att det täcker bättre även om man får ett lite tunnare lager.
Men en sån rulle bär upp mindre färg så du bör ändå ha en 'vanlig' stor luddig roller att lägga på färgen med.

/Fredrik
 
jag köpte beckers väggfärg som de hade kampanj på bauhaus... så nu är det bara å hoppas att det blir bra... egentligen så skiter jag i om det blir bra eftersom det är en läghenhet jag flyttar ur som ska iorningdställas men jag vill inte behöva göra om det! :p
 
och nu kan jag konstatera att beckers färgen var överförväntan! täcker jättebra!! rekomenderas!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.