Tänkte dela med mig av ett litet tips, absolut inte tänkt som smygreklam och om det uppfattas som så får admin läxa upp mig.

En fågel viskade i mitt öra att Clas Ohlson kommer ha 1.000:-- rabatt på samtliga modeller f.o.m. i morgon tills på måndag.

Jag tänkte slå till på Worx Landroid M WG790E.1 för 5.995:-- :D

Må så gott!
//JA
 
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
Verkar stämma... Fick ett sms från CO angående detta...
 
Köpte en worx igår med 1000 kr rabatt. Helgen räddad!
 
  • Gilla
Lolight
  • Laddar…
Står mellan robotgräsklippare eller batteridriven gräsklippare exempelvis Bosch Rotak 43 Li.
Dock svårt att bestämma mig. Tomten är ju inte alls stor, ungefär 200kvm att klippa.
 
ullet
Slut i butiken här i stan, men dom tog beställning o jag skulle få köpa med rabatt även om den inte skulle hinna komma in under kampanjtiden. 👍
 
Eller så skulle ni gjort som jag gjorde förra året. Tog det priset och gick till jem o fix och köpte samma där fast med ytterligare 20% rabatt pga prisgaranti :)
Varit lite snack under åren vad som gäller classes kundpriser men det funkade för mig
 
Funkar det fortfarande?
 
Wow 1000kr, skulle nog hellre panta...
 
JohanFrick skrev:
Funkar det fortfarande?
Inte en aning. OBS att det var förra året. Då hade classe typ 500kr rabatt för medlemmar, jag tog med annonsbladet till jem o fix och frågade om prisgaranti gällde. Kassörskan ringde sin chef o sa sen bara ja. Man var tvungen att ha med ett fysiskt annonsblad som de fick behålla o så fyllde man i en blankett
 
G
olofh skrev:
Eller så skulle ni gjort som jag gjorde förra året. Tog det priset och gick till jem o fix och köpte samma där fast med ytterligare 20% rabatt pga prisgaranti :)
Varit lite snack under åren vad som gäller classes kundpriser men det funkade för mig
Fungerar inte. Hade först bokat mig och förskottsbetalat för en WG796E hos dem men efter att det visat sig att det var ett gammalt restparti från tidigt 2015 valde jag att boka en ny WG790E.1 istället. De kom åter i lager igår och skulle då skulle hämta den för 4700:- som vi gjort upp tidigare i veckan.

Fick åka därifrån utan maskin eftersom ledningen igår morse skickat ut förtydligande till butikerna att prisgarantin inte gäller vid klubb- eller medlemserbjudanden, detta var som jag förstod det direkt riktat mot Clas Ohlsons priser. De hade dock inte uppdaterat hemsidan med den texten men jag argumenterade för döva öron hos den mycket otrevliga butikschefen som likt en papegoja pekade på sin skärm och mailet från ledningen. Att vi hade ett muntligt avtal struntade han fullständigt i.

Pinsamt beteende och nu köper jag materialet till mitt 70 kvm soldäck hos Byggmax istället. De hade mina 8000:- för 796:an i två veckor och kunde inte erbjuda någonting alls på priset. Jag tog pengarna tillbaka och köpte en maskin på Clas Ohlson istället. De var mycket trevliga och visade prov på servicekänsla hela vägen.

Aldrig mer Jem o fix!
 
  • Gilla
JohanFrick
  • Laddar…
I sak har de nog rätt då classes är ett medlemserbjudande (må så vara att alla kan bli medlemmar)
 
G
olofh skrev:
I sak har de nog rätt då classes är ett medlemserbjudande (må så vara att alla kan bli medlemmar)
Ja, om de specificerade det i sin prisgaranti så vore det ok. Ett internt mail är inte ok anser jag.
Förstoringsglas som granskar texten "PRISGARANTI 20%", illustrerar prisgarantivillkor från en återförsäljare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oftast så lär man sig, skräpaffärerna, säljer sopor med nån form av garanti, köpt luftvärmepump på Rusta, evigt strul..men bra att ta igen/byta ut/köpa tillbaka..men ibland värt att prova, till trots att man vet..

Kollega köpte Biltemas första robotklippare, "aldrig jag lägger 20' på en klippare" denna gör ju samma sak! Hörde inte så mycket mer efter första sommaren, han styrde fossilklipparen lika mycket som året före, nu rullar en Hva 320 med nöjd ägare på tomten..och den blå hamnade på Åvc för elskrot...billig är dyrt och krångligt..
 
I sista stycket står ju "det ska röra sig om ett marknadspris alla kan ta del av".
Gäller det bara medlemmar kan ju inta alla ta del av det.
 
G
Ganntrader skrev:
I sista stycket står ju "det ska röra sig om ett marknadspris alla kan ta del av".
Gäller det bara medlemmar kan ju inta alla ta del av det.
Alla kan ta del av det. Det är ett helt kravlöst medlemskap som löses i samband med köpet. Har bara läst 30 HP juridik, men har lång erfarenhet av avtal inom handel och deras text är inte tillräckligt exkluderande i nuvarande skick.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.