Är det någon som byggt Lb_hus tjädern? Jag tycker att detta hus verkar helhäftigt. Men smakar det så kostar det säkert också... Har någon prisuppgifter, bilder el dyl så tar jag gärna emot information.

Ett annat hus jag tittat på är Lb_hus duvan. Är det någon som byggt detta hus? Kanske är det ett mer rimligt alternativ när man tittar i sin plånbok.

Som sagt all information, och gärna generell info om Lb_hus är intressant.

Tack på förhand!
 
Jag funderade på att bygga en Tjäder en gång i tiden. Tycker att det är ett spännande hus stor potential. Minns inte priset (2,1? 1,2? 1,8?). Det föll istället på att detta ("LB-Hus mest exklusiva hus" enligt försäjaren) bara gick att få nyckelfärdigt. Man fick alltså inte göra någonting själv. Vi hade tänkt göra ganska mycket själva. Man kunde heller inte beställa några ändringar alls. Inte ens den där skrovliga tegelmuren i köket (som kommer att bli så full av flott och äckel och vara omöjlig att göra ren, så jag ryser vid bara tanken). Inga ändringar på planlösning och inga ändringar i inredning - och så kallar de det för ett exklusivt hus? Deras slogan är "Optimal valfrihet", men det gällde definitivt inte det huset.
 
Det var inte jag som sade att huset var dyrt. Standarden är i paritet med vad jag sedan har byggt. Vad jag protesterar mot är att jag inte fick välja köksinredning själv eller flytta innerväggar så att huset passar mina behov. Det brukar man faktiskt kunna göra i de allra flesta hus (och nu talar jag inte om modulhus. De ingår inte i min referensram, bland annat av just den orsaken).

Vi ville inte bara måla och tapetsera själva. Vi ville köpa stomrest. Det gick med övriga LB-Hus men inte med Tjädern.
 
När jag diskuterade Tjädern med Umeå´kontoret för cirka ett år sedan så kunde man då köpa huset i allt från byggsats till nyckelfärdigt. Alla innerväggar som inte var bärande gick att flytta och köksön på mur gick att få i annat material. Det måste vara länge sedan du diskuterade Tjädern för tidigare så vet jag att den endast gick att köpa nyckelfärdigt enligt en bekant som var inne på samma hus. Dom ända hus som man inte kan flytta väggar på är ju deras lågprisserie Ugglan. Men det är ju en helt annan prisnivå också
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.