Hej

Jag behöver hjälp att snygga till "mina" kablar efter köksrenoveringen.

Oorganiserade kablar i flexibel kabelkanal längs med ett dörrfoder på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tanken är att dra fram satellit och ethernet kabel genom rören och montera två uttag(antenn och ethernet)

Jag har väntat med dörrfoder innan jag löst detta men just nu är jag lite vilsen hur jag ska lösa detta:

Utanpåligande, utan eluttag, typ(osäker vart köpa i så fall?):

Vit kabelkanal med oanvända eluttag och multimediauttag på vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


eller göra två hål för doser och koppla uttag?

Kanske det finns andra alternativ?
 
Sätt en infälld dosa för ev. skarvkoppling, sen en till infälld precis bakom tv:n dra dit el också

#hatalösasladdar :p
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Infällda och flytta lite till vänster så slipper du kapa fodret :(
 
Uttaget du hänvisar till i bild är sannolikt schneider exxacta
 
  • Gilla
Gambino
  • Laddar…
Kjell o Co har dubbeluttag med Keystone, de har Keystone moduler för nätverk och koax, plus massor mer...
 
  • Gilla
Gambino
  • Laddar…
Johannes Carlsson skrev:
Sätt en infälld dosa för ev. skarvkoppling, sen en till infälld precis bakom tv:n dra dit el också

#hatalösasladdar :p
Du menar att jag ska borra med hållsåga och göra plats för en infälld dosa? Jag vill gärna använda en utanpåliggande "box" för att just slippa mecka med håltagning i väggen.
 
Jag har följande uttag

En bild på en infälld dosa bredvid en antennuttag och en nätverksuttagsplatta på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Undrar om de fungerar med exxact dosan?
 
Jag skulle säga att sannolikt passar dom inte med exxacta systemet men jag är inte proffs. Exxacta är sitt egna system och man får då användas deras lådor, apparater och tillbehör.

Väldigt smidigt jag kör bara exxacta hemma
 
Nja, Gigamedia tex har centrumlock för data som är anpassade till Exxact.
Centrumlock för Schneider Exxact i förpackning, anpassad för 2x RJ45 datajack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dina lock skulle säkert kunna passa, formen ser ok ut, men det kommer säkert bättre svar snart.
 
  • Förpackningen av Gigamedia centrumlock för data i serien Exxact, fortfarande i sin plastförpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sammy_j skrev:
Jag skulle säga att sannolikt passar dom inte med exxacta systemet men jag är inte proffs. Exxacta är sitt egna system och man får då användas deras lådor, apparater och tillbehör.

Väldigt smidigt jag kör bara exxacta hemma
Jag hittar denna. https://www.elbutik.se/product.html/exxact-dosor-for-utanpaliggande-montage

Jag antar det var den du menar? Man kan välja mellan 21 och 35mm djupa. Kör gärna med 21mm, tror du det fungerar?

Det finns ett uppsjö av produkter, är vilsen om jag hittat rätt. Vad tror du?

Översikt av elektriska installationsprodukter inklusive dosor, ramar, datauttag och antennuttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ibanez_patrik
  • Laddar…
Den 21mm är till för om det bara är strömbrytare du ska ha i. Annars får du ha 35mm dosan, annars ser listan bra ut, förutom att du får kolla vilka don (grejerna du kopplar datauttaget i) du behöver för den ramen för datan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.