Hej allihop!
Vi ska lägga ut vårt lilla hus till försäljning och tänker därför fixa lite här och där innan vi lägger ut det. Idag sitter där gamla släta vitmålade dörrar som knappt går att stänga utan att smälla igen dom. Tror ni att det är värt att sätta upp nya dörrar och karmar? Endast två som behövs bytas isåfall men man landar ju på ca 1500kr för två dörrar med karm.

Mvh Jonathan
 
Jag hade inte lagt pengar på en sådan sak! De som köper huset kanske byter till någon annan typ av dörrar och att ni enbart byter två, kommer att se konstigt ut.
 
harry73
Svårt att säga. En liten kostnad som tar bort störande egenskaper av huset kan lätt göra att ni har en budgivare till och därmed får ett högre försäljningspris.
Om ni däremot byter ut äldre tidsenliga dörrar mot nya billiga fabriksdörrar kan det lätt göra att ni har en budgivare mindre och därmed får ett lägre försäljningspris
 
Okej, tack så mycket för svar. Det är ett gammalt fritidshus som byggts ut 3 gånger så det är ingen direkt tidslinje att följa utan bara få det så fräscht som möjligt :)
 
Jag hade bara försökt fixa till befintliga dörrar så att de går att stänga utan större problem. Ju mindre "småskit" som finns, desto enklare för en presumptiv köpare att falla för objektet. Visst, sitter man med det hela i efterhand eller är väldigt rationell så ser man det som en skitgrej, men för många är det ett "fel" och för många "fel" gör att objektet tippar över till "nej-högen".

Beroende på dörrarna, kan du inte bara hyvla, slipa, böja till så att det funkar?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Kanske räcker det att sätta en dämpare i form av silikonplupp (mest diskret) eller filttass på karmen eller eventuellt dörren så att ljudet dämpas?
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Tack för alla tips och åsikter. Vi har visning imorgon och jag lät dom vara som dom är. Bytte en tröskel som dörren tog emot annars ägnade jag mig åt att byta lister och dylikt (y)
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
S
Det är nog ingen som testar att stänga dörrar på en visning. Du behöver inte oroa dig!
 
På visning brukar väl dörrar ställas upp för att ge en öppen atmosfär?
Sätt en dörrstopp, men kanske inte hela vägen, om någon tror att ni döljer något på väggen bakom...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.