Har nyss installerat Dsc Neo och har problem med 3G2080. Några funderingar:

Meny 300, vad har ni den ställd på?

Sen [851] [301] finns det någon beskrivning vad varje siffra man man tända betyder? Hittar inte det någonstans.

Tack på förhand
 
Undersekvens 301 1 och 3 tänd resten släckt. Sekvens 300 saknas i manualen
 
Tack för svaret Norrbottenssnickaren. Missade helt att du svarat men nu fungerar larmfunktionen iaf och är helnöjd. Men jag har probelm med IR-detektorerna. Skulle vilja ha dom så dom inte är aktiva när jag kör hemmaläge utan endast är på vid bortaläge. Har testa olika lösningar men kommer inte riktigt fram till rätt. Vad skall jag ställa in detektorn på?
 
Emil Rahmberg skrev:
Tack för svaret Norrbottenssnickaren. Missade helt att du svarat men nu fungerar larmfunktionen iaf och är helnöjd. Men jag har probelm med IR-detektorerna. Skulle vilja ha dom så dom inte är aktiva när jag kör hemmaläge utan endast är på vid bortaläge. Har testa olika lösningar men kommer inte riktigt fram till rätt. Vad skall jag ställa in detektorn på?
haha nu fattade jag :))) w8 så återkommer jag.
 
Prova under 001, sektionsval, ge de sektionstypen 009. Då är de inaktiva vid hemlarmat och aktiva vid bortatollkopplad.
 
Jag kollade nu vad jag givit dom för sektionsval och det var redan på 009. Har inga problem med räckvidd eller några felmeddelande kommer inte upp. Något förlag hur jag kan gå vidare? Annars får jag försöka ringa support och höra.
 
Emil Rahmberg skrev:
Jag kollade nu vad jag givit dom för sektionsval och det var redan på 009. Har inga problem med räckvidd eller några felmeddelande kommer inte upp. Något förlag hur jag kan gå vidare? Annars får jag försöka ringa support och höra.
vad har du för problem exakt? Att de larmar vid hemmatillkoppling?
 
Problemet är att IR-detektorernerna inte reagerar alls. Dom är inlagda utan problem men larmar jag på så kan jag stå framför dom utan att dom larmar.
 
Nu är jag inte helt 100 på hur Neo uppför sig (i appen kan du välja läge när du larmar på), men på en PowerSeries med borta/hemma funktion, måste en inpasseringssektion påverkas under utgångstid, annars så blir det hemmalarmning, och pir avstängda som följd.
// J
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
Tack för tipset Casca! Det låter ju troligt att det blivit så. Har larmat på utan gått ut inom utpasseringstiden. Bara gått till IR-detektorn som inte funkat. Detta måste jag kolla på. Återkommer.
 
Emil Rahmberg skrev:
Tack för tipset Casca! Det låter ju troligt att det blivit så. Har larmat på utan gått ut inom utpasseringstiden. Bara gått till IR-detektorn som inte funkat. Detta måste jag kolla på. Återkommer.
prova ställ ner sovtiden under *8 kod 804 001 (001 för sektion ett osv), välj inställningar och vilotid och slå av den och prova.

Deckarna somnar nämligen in vid rörelse
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.